Denna sadeldjungel...

Gläntaoinca

Trådstartare
Hejsan, jag är nybliven ägare till min första Lusitano, jag har i alla år haft kallblod men drömmen om en iberisk pålle har alltid funnits. För några veckor sen fick jag hem mitt sto ifrån Portugal och well, nu behövs ju en sadel. Har pratat med flera olika sadelprovare och tyvärr är de ingen som har vägarna åt mitt håll på minst 2 månader. Så jag skulle vilja ha lite tips och råd på vad jag kan börja pröva på henne på egen hand. Jag är inte helt grön i sadeldjungeln, MEN eftersom jag är så van vid kallblodigt så har jag mer eller mindre mest haft o göra med Runda, raka ryggar med kort anläggningsyta.
Denna tjej har en takformad kort rygg! Bifogar bilder. Om jag lyckas, är ny här på bulefalos 😁
 

Bifogade filer

  • 1080471.jpg
    1080471.jpg
    145,5 KB · Visningar: 63
Och så har jag glömt tillägga: Jag vill ha en dressyrsadel, gärna med relativt smal midja då jag annars får ont i bäcken.
Och min häst på bilderna ovan är helt otränad i dagsläget då hon haft föl. Så kommer säkerligen ändra sig i ryggen en hel del när hon börjar komma igång igen.
 
Det är ju svårt att bedöma på bilder😅, men en av mina har väldigt lik rygg och till henne har jag en Globus Clic som ligger som ett smäck 😊
 

Liknande trådar

Utrustning Världens vanligaste tråd här men har verkligen trasslat in mig totalt i sadeldjungeln!! Letar dressyrsadel Har en häst med superrörliga...
Svar
1
· Visningar
1 060
Senast: Aquakatt
·
Utrustning Hejsan! Har nyligen fått hem en ny pålle, och behöver således införskaffa en dressyrsadel då pållen bara har en hoppsadel. Hoppsadeln...
Svar
6
· Visningar
3 025
Senast: Noa
·
Utrustning Rak eller svängd rygg? *bilder* Hej! Letar ny dressyrsadel då ponnyn musklat till sig rejält på det året vi ägt han:) Han var...
Svar
6
· Visningar
2 389
Senast: Qosack
·
  • Låst
Utrustning Nu är den här, Sadellistan version 2.0! :D Då den förra blev för lång har jag nu gjort en sammanställning av den gamla med dom...
188 189 190
Svar
3 788
· Visningar
646 222
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp