deprimerad katt?

M

Midi

Jag börjar tro att min katt är deprimerad. Har ni kunskap om vad man gör? Han har helt plötsligt börjat äta lite (han åt väldigt mycket innan)och så. Han äter sover och går ut. Han är inte riktigt normal. För några veckor sen fick vi amputera bort en del av svansen. Kan det vara orsaken? Han var mycket piggare under tillfrisknandet så att säga.Nu är vet.besöken slut och de har tagit stygnen.
Djur psykolog?
 
Ta och lek med honom! Du kan tex bara dra ett skosnöre över golvet eller en leksaksråtta eller något annat han tycker är kul. :)

Lek ungefär en halvtimme varje dag, se om han blir gladare!
 
Lek och gosa med, skäm bort, ge uppmärksamhet. Mycket och ofta varje dag. :) Behandla honom som den gud (han tycker att) han är. ;) Det brukar fungera på min katt när han är mindre glad.

Blir det inte bättre på, säg, en vecka, borde kanske veterinär kopplas in. Dock tror jag inte att det är något allvarligt - alla har vi våra svackor ibland. :)

Lycka till! :)
 
lek med han,få han till att glömma svansen och allt annat.
lek och gosa så mycke du kan,
en katt kan även også bli deppis
 
Ja tror han mår bättre nu. Han äter mer, dricker o kissar. Han ser piggare ut o sover där han brukar när han e frisk. (innan sov han där han inte brukar så att säga).
Varje dag uppmuntrar jag honom med kel o bus (han e gammal, han går inte lekar me leksaksmöss mer ;) och klappar honom på svansen, för ja inbillar mig att ja sänder ut signaler att hans svans (eller den del som e kvar o e dessutom e rakad)e accepterad. Tror ni de förstår det när man gör så?
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 143
Senast: Sassy
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
3 703
Senast: Kaching
·
Katthälsa (Med hänvisning till min tidigare tråd om torrfoder till mager katt, ”N”, detta är min andra katt :meh:) ”P”: kasterad katthona, Devon...
Svar
7
· Visningar
968
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
1 855
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Störiga saker vi stör oss på, del 33
  • Inredningstråden, del 2
  • Att bjuda någon?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp