Derbystövlar?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare ConnyPonny
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 057
C

ConnyPonny

Såg ett märke jag aldrig hört talat om förrut; Derby hette det och det var stövlar, begangnade. Snygga var dem men har aldrig hört talas om märket förrut?:confused: Tillverkas de fortfarande och var kan man köpa dem? Nån som vet?

Sv: Derbystövlar?

Jag hade ett par Derbystövlar. Men jag vet inte om det var modellnamn eller märke. Tror att det märket var Rectiligne, och Derby var nog modellen. Var länge sen så jag kan minnas fel. Någonstans ringer namnet Tampa... F*n jag börjar nog bli gammal o gaggig :o

Om det är samma så kan jag i alla fall säga att de var mkt bra. Jag hade dem i många år tills dragkedjan gav upp. Kan inte klaga för jag hade dem jämt.

Jag gillar lite grövre läder och Rectiligne hade tunnt kalvskinn och innerfodret gick bara halvvägs så jag bytte till Cavallo (dressyrmodell, kommer inte ihåg modellnamn) när jag köpte nya.

Cavallo har helt klart ett snäpp bättre kvalitet tycker jag, men de kostar ju lite mer också.

Kan du inte hitta ngn info på nätet om stöveln du söker?

Senast ändrad av en moderator:

Derbystövlar tillverkas fortfarande.
Vet att de går att få tag på i Danmark hur det är med Sverige vet jag inte men kolla på derbys hemsida så kanske du kan få mer hjälp:
www.derby.nl

Jag har ett par derbystövlar.Jättefina stövlar ( mkt snyggare än Sarm tycker jag). Köpte mina begagnat för ett år sedan, då var de nästan helt nya. De är ganska slitna, men då har jag inte tagit hend om dom alls bra. Knappt putsat8 förutom innan tävling) , gått i lera när jag släppt in och tagit ut hästarna osv. Alltså rätt väl använda.

Nu när jag ska köpa nya blir det defiitivt nya derby.Sååå sköna!

Liknande trådar

Hemmet Måste köpa en ny tvättmaskin och det blir nog en Logik. Men har aldrig hört talas om det märket tidigare. Är det ett bra märke? Någon...
Svar
2
· Visningar
1 468
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
985
Senast: Tuvstarr
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första... 2
Svar
24
· Visningar
2 628
Senast: valy
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
809
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka