Dere som har mange/flere marsvin...

S

sleepy

Får dere god kontakt med de?

Jeg hadde et nydelig angora/rosett hannmarsvin i nesten 7 år, han var av natur en sky/redd type, men vi (jeg og foreldrene mine) fikk masse kontakt med han likevel. Han hylte og ropte når vi åpnet kjøleskapet eller verandadøren, og når vi klippet med saksen som vi brukte til å klippe gress til han med ble han helt oi-oi! :bump: Han hilste oss velkommen med masse lyder når vi hadde vært borte noen timer, og vi kunne lokke han frem fra skjulestedene sine (f.eks under sofaen) ved å rope på han.

Jeg er kjempeglad i dyr, og skulle gjerne hatt huset fullt av de, MEN... Jeg har skaffet meg allergisk kjæreste/samboer :cry: men det er til gjengjeld det ENESTE som er "galt" med ham :love: så da får det gå ;)

Når vi etterhvert skal få eget hus, har jeg lyst til å ha et oppvarmet, isolert uthus med f.eks noen marsvin. Marsvinene skal få tipp-topp stell, og få gå ut og inn som de vil (inngjerdet etter alle regler, selvfølgelig) og de skal få det veldig bra. Jeg vil jo også bruke ekstra mye tid på de mens de er små/ i "temningsfasen", for å få de så tamme som mulig. MEN... de vil jo antagelig ikke bli VELDIG menneskekjære, fordi:

1. De vil jo ikke få like mye menneskekontakt som det de ville fått hvis de stod midt i stua inne.

2. De går i flokk med artsfrender, og vil derfor ikke ha behov for å søke menneskekontakt i like stor grad.

Dere som har en "flokk" med marsvin; hvor mye kontakt med de får dere? Blir de glade når dere kommer, eller sier de bare "oink oink" og fortsetter med sitt ;)

;)
 
Jag har förnärvarande 12 marsvin. Dom flesta är mycket tama. Jag gör så här att när jag får hem ett nytt marsvin eller ungar föds så ägnar jag all tid åt dem första tiden. På så sätt så blir dom tama rätt snabbt. Samtliga kommer fram till burgallret när man är utanför buren. Några är så tama att dom vill bli kliade.
Dagligen är det iallafall minst 4 st som blir utplockade och kelade med.
 
Hjärtat till ett marsvin går via magen nästan jämt :D
Om dom tror att du=god mat så tycker dom att du bara är så mysig och kommer fram i hopp om att få något gott.
Vissa av mina marsvin springer iväg när jag skall ta upp dom men väl uppe och jag klappar dom så tycker dom att det är väldigt mysigt :love:
Hur tamt det sedan blir beror mycket på individen.
Jag har marsvin som sitter snällt och stilla i knät sedan har jag andra som anser att dom inte har tid utan skall ut och utforska världen :D
Alla har burkomis(ar).
 
Takk for svar fra begge to!
Gøy å høre at man fortsatt får mye kontakt med de selv om man har mange! Jeg skal nok få meg et lite marsvin-hus med hage en gang! De er jo så søte... :love:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Ja, da er jeg her igjen med den umulige ponnien min. Unghest som siste uken har begynt å bete seg som hingst. Masse vrinsking hele...
Svar
4
· Visningar
431
Senast: Freazer
·
Ridning Usj, det kjennes virkelig ikke bra ut ridemessig om dagen. Bremsen er på, enda stall eier sier hun har ekstremt mye energi ved utslipp...
2
Svar
39
· Visningar
1 815
Senast: tuaphua
·
Utrustning Jeg kjøpte Sprenger bøyelig gummibitt med litt tungefrihet til unghesten min Når jeg prøvde henne gikk hun med et kjempetykt enkelt...
Svar
2
· Visningar
454
Senast: EZMK
·
Utrustning Hei, så jeg har skadet ankelen min og legen sier jeg må ha en støtteskinne på i hvertfall i 2 måneder... og siden jeg bare har en...
Svar
0
· Visningar
368
Senast: MimmiNO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp