Bukefalos 28 år!

Desinfektionsmedel

Shettisar

Trådstartare
Jag har tyvärr fått skabb på mina minigrisar o ska ha ut vet kommande vecka. Vad jag undrar nu är: Ska man desinficera
med Virkon eller vad?? Boxen o övrigt i stall alltså.
 
Senast ändrad:
Sv: Desinfektionsmedel

Nu har jag visserligen ingen koll på minigrisar men ja, det ska desinficeras. Virkon S är bra. Och var noga om ni har trä, skabbkvalster ska visst trivas väldigt bra där...

//Zebran, som kommer få skrota råttornas jättegren när deras skabbehandling börjar :(
 
Sv: Desinfektionsmedel

Virkon S är det bästa att använda! Ett tips är att du sen en gång om året vaccinerar grisarna med tex Noromectin så slipper du få skabb på dom igen och dom blir ordentligt avmaskade också! Jag gör det med mina grisar plus att jag vaccinerar dom mot rödsjuka jag köper mina doser från en "grisbonde" för annars får vet. skriva ut en förpackning på jag tror det är minst 100 doser och det känns lite onödigt när man bara ska använda 3 så min vet. tipsade mig om en bonde som hon skriver ut till och när han ska spruta sina suggor ringer han mig så jag kan hämta till mina små killar! :love:
 

Liknande trådar

Svar
0
· Visningar
594
Senast: Lexa
·
Hästvård Hej! Jag har lite funderingar kring matstress hos häst. Vi var nämligen och kollade på en häst som förmodligen haft matstress i hela...
Svar
13
· Visningar
1 173
Senast: co-SMAD4
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 759
Senast: Lhas
·
Träning Jag har hästen på ett stall som inte fungerar för min och min häst alls, lösdrift. Där jag bor finns det tyvärr inte annat än...
Svar
9
· Visningar
1 152
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Äter hundar småfåglar?
  • Barmarksdrag/canicross
  • Magsjuk hund

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp