dessa hästpass!

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare Knasunge
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 38
  • Visningar Visningar 2 992
Sv: dessa hästpass!

man får tävla utan pass . var på nat. tävling, det är inget krav från ridsportförbundet. däremot måste man ha vacc. och licenserna. Reg. beviset är inskickat och inte har jag någon kopia .... för det behövs inte !

Så här står det på ridsportsförbundets sida
"Hästpass inget krav på tävling
Från och med årsskiftet skall alla hästar i Sverige ha ett pass, i enlighet med Jordbruksverkets direktiv.
För att tävla skall hästen ha licens och för att kunna lösa licens måste hästen, eller ponnyn, vara registrerad i en avelsförening. Det finns däremot inga regler i Tävlingsreglementet om att pass ska uppvisas på tävlingsplatsen."

jag vill också ha mitt pass nu :mad: skickade in det före jul men har fortf, inte fått det...Nån som vet hur det är med tävlingarna om man inte har fått passet än?

*kl*

Men ärligt, det här är ju löjligt... gick in på länken för att komma till sidan med "Postlådan". Men när man väl är där så finns det ingen sökfunktion, utan man är tvungen att sitta och leta igenom alla 78 000 hästnamn som blivit inskickade per månad :mad: *suck*

Tack för tipset om länken iaf :bow: *snor telefonnumret som oxå står där och attackerar dom på tisdag ist*

man måste ha chipnummret på mätintyget nu.

Det är ju iof inte specifikt för att åka transport, det gäller allt! Du får inte ha en häst utan pass.... lite dumt formulerat kanske.

Zandrizzz skrev:
Det är ju iof inte specifikt för att åka transport, det gäller allt! Du får inte ha en häst utan pass.... lite dumt formulerat kanske.

Du får visst ha häst utan pass om du kan bevisa att du har sänt i väg uppgifterna om passet.

Kram

Jaja.. Det är ju samma sak... :p Då har man ju passet även om man inte har det än... luddigt uttryckt men du förstår vad jag menar?!

Jo. amn måste ha hästpass för att få tävla. From 2005 måste alla hästar som tävlar ha det, from 2006 så ska Alla hästar ha hästpass. Även om den är 30 år gammal ocgh bara går i en hage och inte gör någonting

ring dom som du skickade in passet till.

Jag skickade in mitt i december och ringde dom i veckan. då sa dom att mitt kommer om ett tag, skulle inte ta så lång tid.

Så ring dom så får du veta.

hej man måste inte ha pass men man måste ha chippningen och oftast så har man det i passet men det går bra med kopia på det

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 952
Senast: malumbub
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret... 23 24 25
Svar
482
· Visningar
19 922
Senast: Barbabelle
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela... 2 3
Svar
57
· Visningar
11 890
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 979
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattmat i mousse-form
  • Hönstråden II