Dessa medföljande tyglar... *suck*

Sv: Dessa medföljande tyglar... *suck*

Mitt rundsydda träns kommer inte från h**ks det kommer från en annan billig affär på nätet..

Ja precis! Håller med har oxå 2000 nosgrimmor som jag inte använder! Funderar på att ha loppis eller nått framåt sommaren... För jag ska bygga om sadelkammaren i sommar och behöver bli av med lite saker...:)

Hatar vävribb!
Gillar inte flätade, gummi å så heller
Bara helsläta läder som gäller för min del:love:

jag håller med, men jag har alldrig fått för korta, snarare 2 meter för långa

Jag brukar använda dom som följer med tränset, men egentligen om man köper ett träns av ett märke och det är komplett med tyglar så tycker jag det är ganska bra, speciellt om det är annan färg en svart så att man lätt kan matcha träns och tyglar. Men däremot tycker jag
att i stället för att det ska vara Träns med tillhörande vävribbtyglar, som det oftast är, så borde det vara ett träns och sen så tyglar av samma märke men att man vid beställning på internet eller när man handlar i ridsportbutiken kan få välja om man skulle vilja ha vävribb, släta läder, flätade läder, gummi etc. Det tycker jag vore mycket smidigare.

Jag använder tyglarna som följer med om det inte är vävribb, och så använder jag dem i början innan jag har hunnit hitta nya lädertyglar i samma färg och har samma spännen som övriga tränset har. Det blir ju extra svårt när man har ett ljust träns, som mörknar varje gång man smörjer det. Då kanske inte tyglar och träns får samma färg i slutändan.

Hatar vävribb i vanliga fall, och såna med gummitrådar är ännu värre. Men har man bara handskar så funkar det :smirk:. Fast tränset som följde med min häst när jag köpte henne har vävribbtyglar som e utslitna och jättemjuka, dom älskar jag och tänker inte byta ut för fem öre! :love:. Fast det tar ju ett tag innan de blir sådana. Tur att man inte behövde genomlida det själv... Oj detta hörde nog inte till ämnet egentligen :o Sorry.

cactuspower skrev:
Men däremot tycker jag
att i stället för att det ska vara Träns med tillhörande vävribbtyglar, som det oftast är, så borde det vara ett träns och sen så tyglar av samma märke men att man vid beställning på internet eller när man handlar i ridsportbutiken kan få välja om man skulle vilja ha vävribb, släta läder, flätade läder, gummi etc. Det tycker jag vore mycket smidigare.

:bow: :bow: Det vore drömmen. Hade inte kings nått sånt på eurohorse?

Jo det har dom nog, har för mig det fanns så man kunde välja bland några valfria träns + tyglar och kombinera lite själv med vad man ville ha. :)

Liknande trådar

Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag... 2
Svar
33
· Visningar
8 451
Senast: As_Vegas
·
Hästmänniskan Känner mig så frustrerad efter ytterligare ett samtal med en köpare som vill ha en häst i princip gratis. Jag är höggravid, på grund... 2 3 4
Svar
77
· Visningar
11 451
Senast: Zephira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Somna in hemma
  • Hönstråden II