Det är ej stång utan rakt tränsbett.

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare speedygirl
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 682
S

speedygirl

Ville bra förtydliga mig lite mer!!! En del har missuppfattat det hela!!

Sv: Det är ej stång utan rakt tränsbett.

Hihi, jag tänkte hela tiden på det raka bettet och kunde inte förstå varför alla blev så upprörda eftersom jag fått höra att både raka och tredelade oftast är snällare än ett tvådelat! Så tokigt det kan bli.
Går det fortfarande bra? Våran blev ju en så otroligt mycket lättare med ett tredelat.

Sv: Det är ej stång utan rakt tränsbett.

Ja det går fortfarande bra och han är så snäll så. Han lyder för det minsta lilla. Nu tar han tom rätt galopp när hon gör fattningen. Och det går inte fort heller, rusar aldrig iväg. Har då aldrig sett en sån arbetssam shettis då det gäller ridningen. Lyssnar verkligen på ryttaren!

Liknande trådar

Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
765
Senast: fio
·
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 228
Senast: dukie
·
Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 218
Utrustning Jag behöver ett skarpare bett till min valack då han blir för stark för dottern när de rider ut. Han bestämmer då tempot själv om de ska...
Svar
10
· Visningar
1 069
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Guldfasanerna
  • Bästa kloslipen?