Det är inte lätt att vara hönsmamma.........

zally

Trådstartare
........när ungarna växer sig större än sig själv :confused:

LITE kul är det att titta på hur hönorna tuktar sina adoptivkycklingar, som nu är dubbelt så stor som dom själva ;)

DSCN0702.jpg

Sv: Det är inte lätt att vara hönsmamma.........

OJ vilken skillnad!

Jo, men det är inte hennes egna ägg som hon har ruvat fram! :smirk:
Hon är själv en dvärghöna, medans äggen som jag la under henne var av normalstorlek :angel:

;) Hoppas ungarna är snälla mot henne då...

ja än så länge har dom sån respekt för de gamla hönsen och tupparna :mad: , dom törs inte reta dem allt för mycket. :banana:

Och förresten så är kycklingen inte så fasligt stor :angel: , men den är väldans lurvig....... ;)

:D Det ser riktigt kul ut!! :D

Liknande trådar

Övr. Barn Det sägs ju vara ganska vanligt men vi känner oss verkligen helt ensamma. Vår gosse fyller 6 i sommar och kissar fortfarande mycket på... 2
Svar
27
· Visningar
2 133
Senast: Amha
·
Övr. Hund Låt oss snacka lite hundburar till bilen! Vad för typ av bil, hund och bur har ni? Jag har i nuläget en stor kombi som mina föräldrar... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 589
Senast: attheedge
·
Hundhälsa Lyssnade lite på riksdagsdebatten om hundsmuggling och blir sååå beklämd. Nu hamnade jag mitt i och ärligt talat orkade jag inte lyssna...
Svar
5
· Visningar
734
Senast: Bulldoozer
·
Relationer Funderat ganska mycket på det här med vänners betydelse på ålderns höst på sista tiden. När man är ung eller i en viss ålder så är ju... 13 14 15
Svar
280
· Visningar
13 939
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Donald Trumps andra presidentperiod (2)
  • GVFÖ 2025
  • Ung kille

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka