Sv: Det bästa/finaste ni sätt någon göra vid ridning?
hejsan vill tala om vilken underbar tråd som ni har startat och jag vill oxå visa upp min stora idol (förebild i hästtänkande)
http://hauteecole.ru/en/nevzorov_haute_ecole.php?sid=0&id=344
när jag hade köpt alla filmer som finns att få tag på satt jag och tittade på dom i evighet... sen var det bara att knata ut till stallet och "härma" jag lyckades mycket bra meed mitt gamla arabsto och kände mig belåten...
Jag vill oxå berätta och ge dagens ros till domarna 1 maj förra året när jag tälade min unghäst i hoppning (enbart clear round)
jag kom ut på banan... och började arbeta ner min häst i form.. sen satte vi av mot första hindret..STOPP!! där blev en vägran.. jaja tänkte jag och la en volt och på det igen.. efter 6 vägringar och en mycket samlad häst bad dommaren funktionärerna lägga ner ena bommen på hindret som en "avhoppningsbom" och vi kom på hindret igen.. och hon hoppade..
jag RED igenom banan (samlade ihop hästen och formade henne mellan hindren).. vi vägrade totalt 26 gånger.. medans dommaren berömde mig för mitt starka arbete.. hon förklarade föera gånger för publiken varför hon lät mig rida vidare.. det var för att jag "red hästen och inte åkre omkring som tyvärr många andra ryttare under dagen hade gjort" .. efter varje hinder vi avverkade berömde jag hästen och kramade om henne.. när vi väl kom ut från banan hoppade jag av och berömde henne så folk trodde jag var galen.. (jag tyckte hon hade skött sig fantastiskt, det var ju första tävlingen och första gången på den klubben) Dommaren kommer fram till mig och talar om för mig att hon önskar att fler betedde sig som jag gjorde den dagen.. och önskade mig lycka till...
Jag är mycket tacksam för att dom lät mig gå igenom hela banan med en första gångshäst.. och tack vare det tävlar nu den hästen ofta i lite störra sammanhang.. =)