Det blev en valp...

K

knyttet

Tröstade mig lite med att läsa hundannonser, hade inte tänkt skaffa en ny hund förrän sorgen hunnit lägga sig lite. Men där stod Valpen med stort V! Åka och titta kan väl aldrig skada...det tyckte inte sambon heller.
Nu är vi valpägare igen! Det kändes bra att det blev en valp den här gången, för då jämför man inte den nya hunden med den gamla på samma sätt. Men han är lik Lisa...samma röda färg, samma vackra huvud...han blir nog en pärla när han blir stor! :love:

Som liten "bebis":
http://home.swipnet.se/glimmagarden/mdunder_031213.jpg

Både mamma och pappa är trevliga och stabila hundar och helsyskonen i förra kullen har blivit jättefina. Storasyster blev SV förra året och storebror Gandalf blev BIR på Gbg-utställningen i februari. Vad månde bliva... :D
 
Oj! vilken liten bebis han var på bilden. Fick söka vad som hänt med Tervtiken. Sorgligt, men förnuftig är ju du. Lycka till med alla djuren!
 
Usch, det är sorgligt när sånt händer. Jag har vetat länge att jag skulle behöva ta det beslutet, men det kom ändå som en chock när jag jag insåg att jag måste göra det bums, annars skulle vår andra hund ta skada. Jag saknar henne massor, min tokhund... :cry:
Men valpisen är ju lite plåster på såren...på sitt vis...
 
Vilken liten sötis! Vem kan motså en sån? :p Synd bara att dom växer så det knakar.... :D
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Min familj funderar på att köpa en hund och vi funderar på rhodesian ridgeback. Den ska vara snäll och kelig, kunna hanteras av...
2
Svar
30
· Visningar
6 565
R
Hundavel & Ras Skriver under anonymt nick för att inte råka hänga ut någon.. Jag har köpt en tik för avel. Rasen är av liten vallhundstyp som ska...
Svar
14
· Visningar
2 752
M
Övr. Hund Hej. var idag och kollade på uppfödarens kull på 7 st galet söta valpar:love: . Frågan är ju bara vem man ska välja? Har två alternativ...
2
Svar
23
· Visningar
5 544
Senast: martha
·
J
Övr. Hund hej! Såhär ligger det till: Vi har en schäferhane på 3,5 år, vi har något år nu pratat om att skaff en hund till, men det har...
Svar
13
· Visningar
1 046
Senast: Duvan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp