Valp till gammal hund?

Hildan

Trådstartare
Vad tycker ni om att skaffa valp när man har en gammal hund? Min shih tzu tik är 11 år. Jag pluggar just nu på distans så just nu har jag tid att fostra en valp, em möjlighet vi kanske inte får igen på väldigt länge. Min hund har aldrig träffat en hund hon inte gillar, hon har aldrig bråkat med en hund eller likande, hon är självsäker och snäll mot alla, inte skällt mot en annan hund-någonsin. Hon är dock inte världens socialaste hund med andra hundar. Om jag säger till henne att hälsa på en hund så går hon fram nosar, vissa hundar leker hon med lite och sedan går vi vidare. Hon har alltså oftast ingen emot att inte hälsa alls heller. Men hon har aldrig haft möjlighet att leka/umgås med en hund inomhus och hon är
mycket mer lekstugenivå ocj social när vi är inne. Hon hade ett dåligt liv fram tills hon var 7 och jag adopterade henne. Hennes förra ägare sa att hon var tråkig och hatade och leka och busa. Ett år efter att vi adopterat henne började hon leka från ingenstans, som att poletten plötsligt fall ner. Nu har hon lekt i 3 år och hon lekar mer varje dag. Hon attackerar sina leksaker säkert 20 gånger om dagen helt själv. Och för varje dag som går vill hon leka ännu mer, nästa som att hon tar igen för alla år hon var för oavslappnad för att leka. Hon är väldigt stabil, ingen ångest, inga rädslor, väldigt väluppfostrad och som sagt mycket energi. Om vi skaffar en valp blir den i hennes storlek eller mindre. Jag skulle prioritera att ge henne egentid utan valpen varje dag och minst en egen promenad varje dag.

Tror ni det skulle funka med en ny familjemedlem?