Det blir bättre

veteranix

Trådstartare
Jag har fått så mycket hjälp och stöd från många håll och det blir bättre! En vän ska t.o.m. komma på besök snart och det ser jag mycket fram emot! Lite vuxensällskap behövs, På jobbet är det så bullrigt och stressigt så där kan man inte prata. Plus att jag oftast jobbar ensam.

Det värsta har lagt sig och jag är inte lika ångestfylld längre. Klart att det slår till ibland fortfarande och jag hyperventilerar men inte hela tiden längre. Hoppas att det fortsätter så.

Är fantastiskt tacksam över allt stöd och att det finns så många som har hjälpt mig. Det har verkligen visat sig att jag har väldgt mycket stöd!

Många har kommit med bra råd och jag kommer att beta av råden allteftersom. Har fått bra råd via pm och via Facebook. Jag har terroriserat folk intensivt via pm :-) Ville börja om med en ny tråd och att den gamla tråden tas bort.
 
Sv: Det blir bättre

Mycket skönt att höra att du är på banan.
Vi finns här hela tiden för dig och din dotter.
 
Sv: Det blir bättre

Skönt att höra. Och klokt att du tagit bort den gamla tråden, den hade tjänat ut sitt syfte.
 
Sv: Det blir bättre

Härligt!

Om du anar hur lycklig jag blir av att läsa detta!!!

Jag finns - ett klick bort - närhelst du vill prata
 
Senast ändrad:
Sv: Det blir bättre

Så underbart!! Och det faktum att du tagit bort den gamla tråden, visar att du gått vidare och inte längre är slav under det som hänt. Påverkad, javisst, men inte försvarslös eller oförmögen. :bow:

Nu är du på väg! Upwards and onwards!
:banana:
 
Sv: Det blir bättre

Mannen kom hit idag och vi gick faktiskt igenom ekonomin lite. Jag är lite mer insatt nu. Tungt att träffas och han sen åker till den nya men jag har funnit en viss ro efter all ångest. Jag dog inte trots att det kändes som om jag skulle göra det.
 
Sv: Det blir bättre

Jag bävar för att träffa folk som känner oss båda. I stallet håller folk masken och ingen har låtsas om att något har hänt. Här i landet är folk ytterst privata och det är därför som det är så svårt att få vänner. Grannarna har märkt att han är borta men de håller också masken. I dotterns idrottsklubb vet ingen något så de tror att vi forfarande är ett par. Mitt ex har velat ligga lågt med att han har en ny så han tog bort min uppdatering om relationsstaus. Jag ville skrika till hela världen att han har lämnat mig men det har jag förstås bara gjort till mina vänner. Hans vänner vet fortfarande inget.
 
Sv: Det blir bättre

Jag bävar för att träffa folk som känner oss båda. I stallet håller folk masken och ingen har låtsas om att något har hänt. Här i landet är folk ytterst privata och det är därför som det är så svårt att få vänner. Grannarna har märkt att han är borta men de håller också masken. I dotterns idrottsklubb vet ingen något så de tror att vi forfarande är ett par. Mitt ex har velat ligga lågt med att han har en ny så han tog bort min uppdatering om relationsstaus. Jag ville skrika till hela världen att han har lämnat mig men det har jag förstås bara gjort till mina vänner. Hans vänner vet fortfarande inget.

Har han inlogg till din Facebook??
 
Sv: Det blir bättre

Snyggt jobbat!
Bli inte rädd när du får sämre dagar igen, de kommer. Men de blir färre och färre och du blir friare och friare.

Du är en förebild för din dotter och du gör något bra för dig själv.
 
Sv: Det blir bättre

Ja, jag bävar för bakslagen, det kommer ju förstås. Men jag hoppas kunna hantera det. Det har ju faktiskt inte gått så lång tid ännu. Visst har jag haft det krisigt sen jag fick reda på hans otrohet, men nu är det ju definitivt så då känns det annorlunda.

Vi måste ju ha kontakt eftersom vi har ett barn ihop, men annars har jag lagt locket på. Jag ska inte skriva till honom mer. Det skadar mig bara. Och då skickar han mig en söt bild på Snobben som pussas? Han försöker fortfarande ha kakan och äta den.
 
Sv: Det blir bättre

Läge att skriva singel som status då?

Jag har skrivit singel i min status men så länge som han inte godkänner det så kommer det inte upp i min status. Tyvärr. Nu står det inget alls om min relationsstatus pga av det. Så han fortsätter att mörka. Och det stör mig faktiskt, att han inte vågar stå för det som han har gjort inför sina vänner och släktingar.
 
Sv: Det blir bättre

Det är klart att du kan hantera det.

Mitt ex blev också supergullig och höll på med liknande saker och komplimanger m.m direkt efter han dumpat mig. Tog 4 månader innan han tog bort att vi hade ett förhållande på Facebook, jag tror att det tog 4 dagar för mig. Här får ingen både äta kakan och försöka ha den kvar.

Vänner? Well, de som sagt sig vara mina vänner står på hans sida nu. Jag har ett fåtal kvar, men de flesta har nog köpt in sig på förklaringen om vilken häxa jag är. Jag bryr mig inte nänmvärt om vad de tror, vilka som vet och inte. Konstiga kommentarer har jag fått också som visar att de verkligen inte fattar vad det hela handlar om, men handen på hjärtat så kanske jag innan det hände inte heller kunde förstå fullt ut.

De vänner som står kvar vet jag var jag har. Det är viktigare än något annat.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 110
Senast: Tilly_85
·
Kropp & Själ Stopp och belägg. Självmord är inte fegt, det är ett hemskt oönskat utfall av svår sjukdom. Inlagt av moderatorn:
4 5 6
Svar
115
· Visningar
8 591
Senast: Grazing
·
Småbarn Jag vet inte riktigt vad mitt syfte med tråden är, kanske mest söka stöd, höra om andra med liknande barn, få veta hur utvecklingen ser...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 665
Senast: Emtherlia
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 740
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Bra blötmat
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp