Det funkade!!!

Maira

Trådstartare
Nu har jag provridit min "kudde" Det funkade sk*tbra!!! :laugh:

Hästen gick kanonbra. Det enda problemet var att den kanade litegrann åt höger. Det kan man ju fundera över vad det beror på...:angel:

Vi var ute på en skogsrunda i alla tre gångarterna. Jag satt som gjuten.

Jag hade även ett träns med ett ganska tunnt tredelat bett utan nosgrimma.

Min häst tuggade på bettet och gick i en stadig form hela tiden med denna minimala utrustning. Jag tyckte om känslan av närhet med hästen.

Något jag funderar över är om hästarna trivs när de känner sig lite mer fria, utan snokremmar, nosgrimmor osv?

Sv: Det funkade!!!

vad menar du med för 'kudde' typ barbacka padd eller vad??:)

Jag tror inte att en häst bryr sig så jätte mkt om den har nosgrmma eller ej isf om man spänner den hårt. Men det är nog olika från häst till häst..

TARIA__

jag tycker att man ska ha så lite som möjligt på sin häst.

därför rider jag utan nosgrimma sadel osv (bara när jag tränar i paddocken har jag sadel ibland)

Jag tror inte att en häst bryr sig så jätte mkt om den har nosgrmma eller ej isf om man spänner den hårt. Men det är nog olika från häst till häst..

TARIA__

Fst det är ju ganska onödigt att ha en massa remmar på hästen som ändå inte fyller någon funktion, eller hur?

TARIA__

har träffat en valack, som verkligen inte trivdes med aachen-nosgrimma (fram-remmen) och inte heller med engelsk nosgrimma. men pullar gick han av någon anledning väldigt trevligt på :D (samma ryttare med samtliga nosgrimmor).
så jodå, det finns hästar som inte gillar vissa saker. men som du sa: det är ju olika..

oftast har jag nosgrimma på min häst för att det ser snyggt ut, men den gör ändå lite verkan. Men när jag tömkör och sånt då brukar jag inte ha det =D Alltid bra att ha på en nosgrimma då pollen kan bli lite stark i skogen ;)

TARIA__

Jag menar en sån där "kameldrivarkudde" som massor av folk här på Buke gjort! ;o)

Liknande trådar

Utrustning När jag köpte min häst, så fick jag höra från tidigare ägare att hon var stark när man red ut. Det jag la märkte till vid första... 2
Svar
22
· Visningar
1 826
Utrustning Min häst trivs bäst på rakt, mjukt svängt bett. Hon är riden tidigare med ett för stort tredelat bett (innan min ägo) så hon hade...
Svar
8
· Visningar
1 861
Senast: palle
·
V
Utrustning Min foderhäst (ridtravare, vbl) är allmänt tjafsig i munnen, mycket tugga och skumma och fjanta sig med tungan under ridning. Hon har... 2
Svar
20
· Visningar
1 852
Senast: cili
·
S
Utrustning Har en liten pålle och idag fick jag värsta uppenbarelsen. Vi var ute och galopperade, snabbare än lagom som vanligt. Jag hade hackamore...
Svar
13
· Visningar
1 651
Senast: cactuspower
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka