Det går segt att ta för sig...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har haft tillgång till min egna lägenhet i över en månad nu.
Inga möbler inflyttade, förutom 2 Ikeapaket som inte är ihopsatta. Visst mycket lösöre finns där i påsar och packlådor, de köksgrejor jag haft finns i köket, en del i skåpen men det mesta fortfarande nedpackat. Och där kommer allt stå stilla då jag inga möbler har på plats.

Jag har inte tid med intensiv jobbperiod och jobbar jag inte så orkar jag ändå inte ta tag i det hela.
Varför ska det vara så tungt med flytt.
Först måste jag packa ur exsambons saker ur mina möbler och hitta plats för dom någon annanstans innan jag ens kan tänka på att få ut möblerna ur nuvarande boende. Det är tungt utan hjälp. Hade jag fått hjälp hade det känns bättre, men inget jag kan räkna med.
Visst jag har egentligen inget datum för när jag måste ut (på gott och ont). Men att betala hyra för en lägenhet som bara står känns fel och min ekonomi känner av det...

Det värsta är att våran relation har fallit tillbaka i gamla mönster. En godnatt puss där, en hejdå kram där. Inget sexuellt än (typ).
Han ser mig fortfarande som sin flickvän, så länge jag bor kvar. Låter på svärföräldrarna som att vi fortfarande är ihop, kanske inte så konstigt som det är nu.
Detta är inte bra för någon av oss. Vi behöver ett tydligt slut.

Den här månaden ska det ske. I slutet på månaden ska jag ha sovit flera nätter i mitt nya boende.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 813
Senast: Görel
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 514
Senast: kma
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 818
  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 013
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp