Det går upp och ner..

F

Fladde

Jag provar sätta denna frågan här vet ej om det är rätt tråd :confused:

Det handlar inte om min häst.
Men jag har ridigt och tävlat den innan.
Det är en ponny som enna träningen hoppade perfekt och hoppade MSV bannor utan problem för att vid nästa träning inte hopp över 30cm.

När jag hade hästen så fick jag den mitt i sommaren och det gick bra ända fram till febuarri då hästen vägrade hoppa.
Vi fick kvarka i stallet och den villade 3-4 veckor.
Efter det gick den som en klocka igen.
Så släpptes den på bete under sommaren och när den skulle sättas igång efter så känndes det inte bra och en Vet kom till stallet som konstaterade och behandlade Knäledsinflamation i ett framben.
Vi gick även till en ostiopat som konstaerade en ryggskadda.
Efter han behandlat det red jag igång hästen och tävlade med framgång och träningarna gick bara bättre och bättre.
Men så efter ca 4 mån började allt igen hästen hoppade inte över 30cm på en träning och nästa hoppade den MSV bannor.

Nu tycker hanns nya ryttare att han beter sig så konstigt igen och har gjort det under tiden hon ägt honom.
Det var ca 3år sen jag sluta rida hästen.

Jag förstår inte att det kan gå så upp och ner :confused:

Någon som har nått förlag om vad det kan vara?
 
Sv: Det går upp och ner..

Hjälp, det där är ju jättesvårt att veta.... Är ponnyn kollad igen? Om den är fräsch menar jag?
Det första jag tänker är att den har ont nånstans eller bara jäkligt envis..... :D
Jag hade en connemara som jag tävlade upp till La, ibland hoppade hon inte ett enda hinder ibland vann vi....vi kollade upp den titt som tätt eftersom det första man tänker på är att den inte är fräsch, men hon va så frisk och kry så.....

Sånt är ju svårt, men om den är kollad att den inte är sjuk så är det ju inte egentligen mkt att göra förutom med att tuta o köra....Det är inte ryggen då? jag tänkte att den beter sig bara så ibland, då kanske den bara har ont ilan om det e ryggen...........
 
Sv: Det går upp och ner..

Den är kollad igen och inget hittas:(

Jo men det konstiga ör att en vecka hoppar de MSV och veckan efter inte ett hinder
 
Sv: Det går upp och ner..

Har man inte hittat nått så kan man ju inge göra än att lita på vet...

Det va precis samma sak med mitt connemarasto, hon happade bara när hon hade lust...när hon inte hade lust så märkte man det direkt o då va det typ inte ens nån mening att gå in på banan....

Som sagt, vet säger att ponnyn är frisk och då skulle jag lite på det!!! Eller åka till nån annan vet....
 
Sv: Det går upp och ner..

Jo, det är klart dom/vi litar på Vet.

Men det som gör mig lessen eftersom jag själv ridigt denna ponny är att dom vill döma ut honom :cry:
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
148
Senast: Sirap
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 217
Senast: zarmino
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
2 944
Senast: Cambrie
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
10 921

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Barn och djur
  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp