Det gick inte..........

D

Dextrosol

Jag SÅÅÅ fruktansvärt ledsen för på lördag 13:15 skall mina lilla dvärgpinscher tas bort. Vi har nu försökt i 2 månader med insulin o strikt kost, men tyvärr det har inte hjälpt. Tessy kissar sjöar o blodsockert ligger på över 30. Hon fullkomligt hatar insulinsprutorna och det känns jättejobbigt varje gång jag måste sticka henne. Min man får hålla henne med våld och nu orkar vi inte plåga henne mer.

Men mitt hjärta skriker o blöder o jag känner mig så förvirrad. Jag vet ju att det jag gör är rätt och jag måste tänka på hunden som inte heller mår bra - men ändå, jag vill ju inte mista henne. Hon är den gosigaste hund du kan tänka dig. Hon älskar att kela och ligga alldeldes tätt intill dig i sängen/soffan. Alltid glad o pigg är hon. Tänk på mig på lördag - jag bävar. :cry: :cry: :cry:
 
Fy vad hemskt, stackars dig! *skickar många kramar*

Men du vet ju att du tar det riktiga beslutet. Du har gjort allt du kan för att hjälpa henne och gränsen är nådd. Den bästa matten är den som vet när det är dags att släppa greppet!
 
Du är stark :bow: och jag kommer att tänka på Dig på lördag. En stor kram till Dig och Din vän.

Det är inte alla hundar som har en så bra husse/matte som hjälper till när de verkligen behövs. Många älskar sina djur till en plågsam död, bara för att de inte kan släppa taget. :(

Kram på Dig..
 

Liknande trådar

Övr. Hund Förvarnar för en väldigt lång "skriva av sig-tråd".. Vet knappt vad jag ska börja med.. Eller ja, kanske "början" vore bra... Efter...
2
Svar
35
· Visningar
5 354
Senast: Philosophia
·
Övr. Katt Hoppas ni orkar läsa...blev lite långt.. Jag har ju en katt här som jag hämtade hem för en vecka sen, han är en fd hemlös katt, är...
Svar
13
· Visningar
1 650
Övr. Hund Denna texten berör mig så otroligt mkt och jag gråter varje gång jag läser den:cry: :cry: :cry: När jag var valp, underhöll jag dig me...
Svar
12
· Visningar
1 163
Senast: Ämelie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp