Det gnisslar!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Tjalfe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 25
  • Visningar Visningar 5 536
Sv: Det gnisslar!

Jag har samma stövlar som dej,det gnisslar med wintec sadeln men inte i mina läder sadlar. Gillar inte gnissel ,så nu har jag gnuggat lite med ett stearinljus längst ner på kåpan.Det blev lite bättre:crazy:

stölvlar ska ej smörjas öht.
Men jag tror inte det är stövlarna utan sedeln, har en griffin dressyr o det gnisslar när jag rider lätt men inte när jag sitter ner.
Gnisslar inte med lädersadeln.

Dumma sadel.:devil:

Undra om det blir samma med mina chaps.

Jag lånade en Wintecsadel och höll på att bli tokig på gnisslandet. Med mina läderridstövlar var de tyst, men med konstläderridstövlar eller mina MH Rimfrost var det ett förskräckligt pipande! :eek: Med chaps så var det tyst och fint igen!

Jag gissar på att det är syntetsadeln.
Har haft flera MH stövlar, och aldrig något gnissel.

Det finns ngt medel från Petrie som tar bort gammalt "smörj", hör med ngn affär som säljer Petrie stövlar. Använd sen bara skokräm till stövlarna så håller dem länge och blir inte så matta och tråkiga.

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
567
Senast: Honey07
·
Utrustning Vänder mig i första hand till er som bor på egen gård, och inte bara tar hand om hästen i samband med ridning. Jag behöver nya...
Svar
16
· Visningar
769
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 863
Senast: Squie
·
Utrustning Tjo, har fått för mig att jag nog kommer va ut mer i vinter om jag inte fryser, och då jag inte hittat fodrade shortchaps i sverige...
Svar
8
· Visningar
621
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Göra i Borlänge?
  • Pluggtråden
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur