Det här med dejting

Det här med online dejting är inte riktigt min kopp te, om man säger så. Jag har aldrig haft någon framgång med det. Jag kommer aldrig ens till en dejt. Å andra sidan, jag har inte framgång offline heller. :cautious: Hittar liksom ingen jag vill prata mer med.

Hur som helst så började jag snacka med en person i förrgår. Att jag ens kommer så långt är väl en framgång i sig. Men det har runnit ut i sanden. Jag känner inget större intresse när det kommer till kritan. Troligen är det samma från andra hållet också.

Sen så försöker många inleda ett samtal med att bara säga Hej och inget mer. Jag somnar direkt. Sådana får sällan svar av mig.

Idag var det en som frågade om jag vill lära känna honom. Jag kollade hans profil och såg inget av intresse, snarare tvärt om. Artig som jag känner att jag vill vara ibland så svarade jag honom att jag inte ville det. Då blev jag kallad för subba. Hygglig typ liksom. Bra att jag då redan bestämt mig för att inte snacka med honom.

Jag tror tyvärr att jag får vara ensam resten av livet om inget mirakel inträffar.
 
Senast ändrad:

Att börja med Hej eller liknande känns ju helt klart grundläggande. Sedan kan man alltid skriva något mer helt klart. Inte bara hej. Utan hej vad roligt bla bla bla

Men det är väl lite åt båda hållen tänker jag :) Jag själv är rätt seg på att svara.
 
Att börja med Hej eller liknande känns ju helt klart grundläggande. Sedan kan man alltid skriva något mer helt klart. Inte bara hej. Utan hej vad roligt bla bla bla

Men det är väl lite åt båda hållen tänker jag :) Jag själv är rätt seg på att svara.
De jag somnar av säger Hej och inte ett ord mer.

Sen är jag nog kräsen. Det måste finnas gemensamma nämnare.
 
När nät-dejting var extremt populärt (typ på den tiden Spray-date fanns) så dejtade jag massor. Men så var jag 20-23 år också. Oftast blev det ingenting, men nåt förhållande blev det.
Nu orkar jag inte ens tänka tanken 😂 Vill verkligen inte träffa någon och det är ju skönt att jag får välja det. Men det är lite klurigt att hitta någon oavsett tyckte jag.
Jag har ju alltid jobbat i mansdominerade yrken och på så sätt kunnat lära känna många män.
 
När nät-dejting var extremt populärt (typ på den tiden Spray-date fanns) så dejtade jag massor. Men så var jag 20-23 år också. Oftast blev det ingenting, men nåt förhållande blev det.
Nu orkar jag inte ens tänka tanken 😂 Vill verkligen inte träffa någon och det är ju skönt att jag får välja det. Men det är lite klurigt att hitta någon oavsett tyckte jag.
Jag har ju alltid jobbat i mansdominerade yrken och på så sätt kunnat lära känna många män.
Det var rätt mansdominerat på jobbet i somras. Men ingen var ett partnerämne.
 
Folk är så märkliga :cool:
Då jag dejtade råkade jag på så underliga typer att jag hade kunnat skriva en bok om dem.
Det verkade som om många hängde på dejtingsidor bara för att, utan något större intresse av att egentligen träffa någon. Eller om de kanske tänkte att de inte behövde anstränga sig alls, utan den andra parten skulle driva diskussionen och kontakten och allt.

Det var liksom inte alls ovanligt att jag frågade vad de gjort i dag, och fick svaret "ingenting". Jaha, liksom, hur intressant är det, och hur spinner man vidare på den diskussionen :confused:

Känner mig lättad över att inte dejta mer ;)
 
När jag nätdejtade brukade jag ändå svara Hej hej! på ett enkelt Hej. I vissa fall ledde det sedan till bra konversation, ibland fortsatte det lika tråkigt och då struntade jag i det. Vissa tycker uppenbarligen att bara Hej är ett toppensätt att starta ett samtal (jag ser samma sak i chatten på jobbet) och har personen verkat tillräckligt intressant att svepa ja på så kan jag ju ge det ett par meddelanden till. Men jag förstår din frustration.
 
När jag nätdejtade brukade jag ändå svara Hej hej! på ett enkelt Hej. I vissa fall ledde det sedan till bra konversation, ibland fortsatte det lika tråkigt och då struntade jag i det. Vissa tycker uppenbarligen att bara Hej är ett toppensätt att starta ett samtal (jag ser samma sak i chatten på jobbet) och har personen verkat tillräckligt intressant att svepa ja på så kan jag ju ge det ett par meddelanden till. Men jag förstår din frustration.
Jag har inte ens svept ja på dessa snubbar. De är på HP och där kan vem som helst skicka meddelanden till vem som helst. Så de där som skickar ett Hej har aldrig varit intressanta.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 444
  • Artikel
Dagbok Jag skulle vilja att det fanns olika länder där samhällena funkade på olika sätt - och att man kunde välja att bo i det land som passade...
Svar
8
· Visningar
1 260
Senast: Araminta
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag kommer säkert ångra att jag skriver dethär men jag måste bara få ut det. Och om ni tycker att jag är dum i huvudet så är jag väl det...
Svar
15
· Visningar
1 491
Senast: karl_h
·
L
  • Artikel
Dagbok Det är så jävla mycket som är sjukt och konstigt och äckligt i denhär världen. Och det är så jävla svårt att veta vad man ska tro på och...
2
Svar
35
· Visningar
1 857
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp