Bukefalos 28 år!

Det här med försäkringar??!!

Veronika

Trådstartare
Har köpt ett hbl-sto på 10 år o tänkte försäkra henne i Folksam då jag har hört att dom ska vara bra men VAD ska jag välja?? Det här med veterinärvårdsförsäkringen är solklart, där tänker jag ta A1-Veterinärvård Enkel
Alla sjukdomar och skador 50.000.. det är väl ändå bäst?? men livförsäkringen? A1, A2 eller A6 o vilket belopp? Nån som har en gissning om vad premien skulle tänkas bli? Fattar ingenting :confused:
Tacksam för lite tips :bow:
 
Ring till Folksam och fråga. Försäkringar är en djungel och det är alltid skönt att få förklarat för sig vad de olika sakerna gäller för och samtidigt kunna få ett pris. Mycket lättare att ta det via telefon än att läsa villkor sj'lv om mna inte är så "haj" på det!
 
Jag har A1 på både liv och veterinär på mina hästar. Sen borde jag väl ha utökad veterinär vård men det får räcka med enkel på 50000kr.

Skulle rekomendera att ta A1 även på livdelen.

Jag brukar ha mina hästar försäkrade i samma belopp som de kostade att köpa in. (Kostade ditt hbl 40000kr så skulle jag haft henne i 40000kr liv)
 
Nu har jag en Isis så prisklassen är ju en helt annan men jag skulle inte ha bara 50 000 i vetvård det finns ju beloppslöst! Jag pratade m Strömsholm om vad de tyckte o blev rekommenderad beloppslöst. För mig skillde det bara ca 300 kr per år. Jag vill oxå påpeka att Folksam är ett bra val då de är det enda försäkringsbolag som INTE tar procent på självrisken! Tex Agria har ju 20% förutom grundsjälvrisken! Svindyrt om pållen måste stå på sjukhus!!! :(
 
Agria har ändrat sin veterinärvård. Du betalar enbart självrisken och inte de 20%, dessutom får du den utökade försäkringen upp till 100 000:- tom nästa år utan extra kostnad.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag står inför ett ev köp av en till häst, en ponny. Det är en fyraåring som är helt oförsäkrad eftersom uppfödaren har ett stort antal...
2
Svar
33
· Visningar
2 497
Ekonomi & Juridik Jag skulle behöva lite hjälp att reda ut begreppen. Jag har ett 6-årigt fullblod som idag är försäkrad i A1 liv + A1 vet. Jag har...
Svar
5
· Visningar
1 246
Senast: Lady_D
·
Ekonomi & Juridik I standardkontrakten för hästköp är ju en av punkterna " hästen ska kunna gå att A1-försäkra utan reservationer" (eller liknande). Och...
2
Svar
20
· Visningar
3 333
Senast: sassiball
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte riktigt var den här tråden ska ligga, men testar här. Vi är på väg och ska köpa ett sto, som vi ska använda som avelssto...
Svar
9
· Visningar
1 651
Senast: Masse
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp