Bukefalos 28 år!

Det här med inkludering och identifikation

Jag är ofta inne hos turken på hörnet och köper te, oliver, fetaost, juice och alla möjliga sorters matvaror och slänger käft med personalen om ditt och datt. Alla skyltar är på arabiska, inte en jevla innehållsförteckning på svenska, ens engelska så långt ögat når. Jag är inte så mycket inkluderad där.
Jag borde RASA. Men jag gör inte det.
Jag tänker nog snarare att att de där affärerna dyker upp i så hög utsträckning är ett tecken på att man inte hittar de produkter man vill ha i de affärer som finns dvs man är exkluderad. Så exkluderad/marginaliserad att man behöver en egen butik för att kunna köpa de produkter man vill ha.

Att du inte känner dig inkluderad på den lilla plätten där butiken är är ju inget eftersom du är inkluderad i hela resten av samhället. Om man känner sig exkluderad (ej representerad) i samhället stort och nu även den butikkjedja där man handlar nästan all sin mat även den antyder att man inte duger som kund så är det kanske lite annat.
 
Det finns mycket att säga om inkludering och bristande representation när det kommer till reklambranschen förstås.

Men dessa medelklasskribenter boendes i innerstan och som har noll koll eller intresse av hur de anställda i deras antifackliga ”favoritaffär” har det och bara är glada över att ”slippa åka till förorten” för att handla dadlar ger jag inte mycket för.
 
Det finns mycket att säga om inkludering och bristande representation när det kommer till reklambranschen förstås.

Men dessa medelklasskribenter boendes i innerstan och som har noll koll eller intresse av hur de anställda i deras antifackliga ”favoritaffär” har det och bara är glada över att ”slippa åka till förorten” för att handla dadlar ger jag inte mycket för.
Ok, munkavle på budbärarna alltså.
 
Jag tänker nog snarare att att de där affärerna dyker upp i så hög utsträckning är ett tecken på att man inte hittar de produkter man vill ha i de affärer som finns dvs man är exkluderad. Så exkluderad/marginaliserad att man behöver en egen butik för att kunna köpa de produkter man vill ha.

Att du inte känner dig inkluderad på den lilla plätten där butiken är är ju inget eftersom du är inkluderad i hela resten av samhället. Om man känner sig exkluderad (ej representerad) i samhället stort och nu även den butikkjedja där man handlar nästan all sin mat även den antyder att man inte duger som kund så är det kanske lite annat.
Så willys representerar "samhället i stort"?

Om jag öppnar en butik med fokus på SVENSKA varor, med fokus på SVENSK matkultur - skulle du bli provocerad av det då?
 
Jag tänker nog snarare att att de där affärerna dyker upp i så hög utsträckning är ett tecken på att man inte hittar de produkter man vill ha i de affärer som finns dvs man är exkluderad. Så exkluderad/marginaliserad att man behöver en egen butik för att kunna köpa de produkter man vill ha.

Att du inte känner dig inkluderad på den lilla plätten där butiken är är ju inget eftersom du är inkluderad i hela resten av samhället. Om man känner sig exkluderad (ej representerad) i samhället stort och nu även den butikkjedja där man handlar nästan all sin mat även den antyder att man inte duger som kund så är det kanske lite annat.
Det var ju inte heller så att den där lilla butiken gör reklam med text om mat för alla, och se är det dadlar, halalkött och gormeh sabzi på bilderna.

Och även om de hade gjort så, hade majoritets- och minoritetsförhållandena kunnat motivera olika analyser.
 
Jag vet inte riktigt vad betoningen ligger på med alla så det är svårt för mig att dra en slutsats om vad som syftas på och därmed om det som kritiseras ens är det som menats.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • FÅRtråden
  • Guldfasanerna
  • Färsk/frystorkat foder

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp