Bukefalos 28 år!

Det här med ridningen framöver

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just nu är jag väldigt bortskämd med att kunna rida varje dag, eller i alla fall nästan varje dag. När jag flyttar kommer den aktiviteten att försvinna :(. Jag kommer ju att söka efter en medryttarhäst när jag har flyttat. Hur pass lätt/svårt det är att hitta en häst vet jag ju inte än, men jag är tveksam till om det finns lika gott om hästar där som det finns här.

Men om jag nu hittar en medryttarhäst, kommer det att kännas okej att bara rida 2-3 gånger i veckan? Ridning är som ett beroendeframkallande gift, så kommer jag kunna nöja mig med det? Det känns lite tveksamt emellanåt.

Om känslorna fick bestämma skulle jag köpa en egen häst på direkten. Förnuftet säger att jag ska bo i nya huset minst ett år först för att jag ska få bättre koll både på hur ekonomin blir i nya huset och hur mycket tid renoveringen tar. Äsch.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Nu är jag där igen. I ett mellanläge inför hösten, taggad men även nervös och lite känslan av ”vafan har jag gett mig in på nu”. Jag har...
Svar
1
· Visningar
427
Senast: Araminta
·
  • Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
3 086
Senast: Yeah but
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 384
Senast: tuaphua
·
  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 961
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Försäkring
  • Ny valp med katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp