Bukefalos 28 år!

Det här med salt till bebisar...

Sv: Det här med salt till bebisar...

Men det finns örter och andra livsmedel man kan använda för att smaksätta maten med. Vi har blivit bättre på att inte salta så mkt på vuxenmaten nu efter att jag inspirerats av den barnmat jag lagat till Adam. Nu äter han det mesta vi äter (9månader), vi har salt på bordet om det behövs till oss.
Jag som varit (o är fortfarande) saltälskare har faktiskt upptäckt nya sätt att krydda maten på så man slipper saltet och det funkar jättebra!
 
Sv: Det här med salt till bebisar...

Nu beror det ju på vad man ger för gröt iofs... men jag ger färdig gröt till min 7 månaders kille. Sådan somman köper på affären i förpackning och bara blandar i vatten, avsedd för bebisar. Köper alltid smaksatta, den han har nu innehåller päron, banan & hallon. Har smakat på den & den är jättegod. :d Finns ingen som helst anledning att blanda i sylt eller dyl i den tycker jag.

Men som sagt, jag vet ju inte vad det var för gröt eran kusin fick...

Dels var det havregrynsgröt och den fördiga. Vi hade med typ pärongröt men nog sjutton höllde vi på lite mjölk.
 
Sv: Det här med salt till bebisar...

Vi brukar ge lite fruktpuré till Lokes gröt även fastän det är fruktsmak i gröten. Men han får det inte varje gång. Skulle han få sylt, är det "utan tillsatt socker" och då är det ju sötningsmedel där i, så det blir inte alls mycket sylt. (sambon är diabetiker).
 
Sv: Det här med salt till bebisar...

Jag tycker inte heller det finns någon anledning att vare sej ha sylt till eller hälla på mjölk på köpegröten. Jag köper den naturella och mosar eller river i frukt eftersom jag tycker det blir godare än den smaksatta. Japp, jag äter köpegröten, den är så mums! :d Adam dricker vatten och jag té till :d
 
Sv: Det här med salt till bebisar...

Men hur smakar lasange utan något som helst salt liksom... eller köttfärssås urk, salt är ett måste för en vuxenmage :)

Jag tycker de smakar supergott, men jag har if väldigt "klena smaklökar" och tycker nästan allt är starkt ;)

åke skrev:
Dels var det havregrynsgröt och den fördiga. Vi hade med typ pärongröt men nog sjutton höllde vi på lite mjölk.

Gröt innehåller mkt järn, speciellt havregrynsgröt, och järnet är jätte viktigt för bebisar. Men (jag tror det är kalciumet) i mjölk försvårar intaget av järn.
De berätta min barnmorska för mig, man ska inte dricka mjölk på ca 1½ timme före/efter man tagit järntillskott under graviditeten, då kan man lika gärna strunta i tabletten och ta den nån annan dag.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag är egentligen på väg att gå och lägga mig, men jag måste skriva ner det här nu, innan jag förtränger det. Ikväll hade jag ätit en...
Svar
0
· Visningar
1 076
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Hej. Jag var för en tid sedan medryttare på en häst som var hur snäll som helst. Varför jag valde att söka till denna annonsör var för...
Svar
9
· Visningar
3 155
Senast: Djurvän
·
Hundhälsa Inlägget jag aldrig trodde jag skulle skriva... Det tar emot såå, men jag behöver lite input från människor utifrån tror jag.. Jag har...
2
Svar
26
· Visningar
6 755
Senast: Modig_Korn
·
  • Låst
Tjatter Kampen om ringen Det är i slutet av september, en grupp småväxta ryttare närmar sig den lilla byn Bri. Ja egentligen skulle man kunna...
107 108 109
Svar
2 165
· Visningar
72 771
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp