Det här med tävlingskläder...lokal tävling

alice

Trådstartare
I slutet av mars ska jag och hästen debutera i hoppning på lokal tävling. Eftersom jag inte har tävlat jättemycket innan har jag inte rätta utstyrseln ännu. Jag har en tävlingskavaj...från 70-talet...retro, javisst, men skärningen på den är inte den snyggaste! :o Eftersom jag inte skiter pengar direkt har jag eg inte råd att köpa både nya vita ridbyxor OCH ny kavaj på samma gång utan tänkte sprida ut kostanaden lite :D ! Därför undrar jag....man får ju tävla hoppning i "klubbtröja". Vad ÄR definitionen på klubbtröja? Måste det finnas ett klubbtryck på den? Får jag tävla i en svart collagetröja med krage och knäppning i halsen och vit polotröja under?

Sen undrar jag....får jag tävla i MH rimfrost stövlar eller måste jag frysa tårna av mig i mina konstläderstövlar? :confused: Får jag rida fram i MH-stövlarna men rida själva tävlingsritten i mina konstläder?

//Alice
 
Sv: Det här med tävlingskläder...lokal tävling

Tror att det ska vara klubbtryck på tröjan, men man får ju rida i sportjacka nu oxå, kanske du har någon jacka det går att rida i. Du får rida i MH stövlar...
 
Sv: Det här med tävlingskläder...lokal tävling

Du kan ha din svarta tröja med lång ärm,ingen ridjacka behövs , får också ha jacka av kortare modell behöver inte vara klubbtröja med märke.Får inte ha kapuschong eller annat som du kan fastna i eller huva på tröjan .Ridbyxorna kan vara vilken färg som helst. Är säker på att du får rida med Rimfrost andra liknande typ Graninge stövlar är godkända. TR finns att läsa på många hemsidor typ skånska ridsportförbundet ,Svenska ridsportförbundet . Kolla med din klubb där finns säkert TR att låna
 
Sv: Det här med tävlingskläder...lokal tävling

Hej!
Du får ha fritidsjacka/tröja eller ridkavaj till och med regional tävling.
Ingen reklam på jacka eller tröja.
Valfri färg på ridbyxor.

Du MÅSTE ha vit polotröja eller skjorta med vit krage under tröjan/jackan/kavajen (skjortan får alltså ha annan färg).

Man får alltså inte rida i enbart tävlingsskjorta.

Ridstövlar eller jodphursskor med shortchaps utan fransar och i samma färg som skorna.


Lycka till
 

Liknande trådar

Hoppning Främst en fråga till er som tävlar lokalt då det inte är krav på kavaj. Vintertid när det är tävling i svinkalla ridhus och ett gäng...
Svar
6
· Visningar
1 703
Hoppning Jag tävlar hela helgen och efter några dagars regn så var det stora vatten/lerpölar på banan vilket resulterade i att det var lerstänk...
Svar
2
· Visningar
2 589
Senast: Kallebus
·
J
Utrustning hej :) 1.jag undrar om man får ha en swarofski-pannband på lokal dressyr-tävling?jag behöver ett svar ganska snabbt.även vad man får ha...
Svar
6
· Visningar
2 467
Senast: julia97
·
Hoppning Jag satt och funderade på hur det är med klädkod vid tävling i hoppning, får man tävla i en vit polotröja och mörk (blå eller svart)...
Svar
13
· Visningar
1 837
Senast: blohme
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp