Bukefalos 28 år!

Tävla i vit polotröja och mörk tröja??

Aliche

Trådstartare
Jag satt och funderade på hur det är med klädkod vid tävling i hoppning, får man tävla i en vit polotröja och mörk (blå eller svart) vanlig övertröja?

Jag är en sån där som helst vill vara bekväm i alla lägen när jag riderså jag tävlar helst i ljusa vanliga ridbyxor som jag använder ofta så dom inte sådär hemskt styva :D Och skulle då helst slippa kavajen eftersom jag tycker den är smått obekväm..

Man får väl tävla i chaps i skor också väl? Det är bekvämare än stövlar hihi..
 
Sv: Tävla i vit polotröja och mörk tröja??

Tack för det hjälpsamma svaret.... nån annan som faktiskt orkar svara på frågan?
 
Sv: Tävla i vit polotröja och mörk tröja??

På lokal och lägre tävling får du rida i det, men from regional måste du ha kavaj.
 
Sv: Tävla i vit polotröja och mörk tröja??

Jag tycker att ska man tävla så ska man ha hela kittet! Det finns inget snyggare än vita ridbyxor, stövlar, vit skjorta och kavaj och en ren häst med nyputsad utrustning och ett tävlingsschabrak :)
 
Sv: Tävla i vit polotröja och mörk tröja??

lånar tråden lite *

får man rida i klubbjacka på lokal nu ? är helt lost på dom nya reglerna ... ;)
 
Sv: Tävla i vit polotröja och mörk tröja??

ja på lokal får man rida i klubbjacka men inte regional och uppåt..chaps får man väl ha upptill nationell lr nåt nu? tror dom ändrat det men är inte hundra.
 
Sv: Tävla i vit polotröja och mörk tröja??

Tror också jag hörde att man får lov att tävla i chaps upp till nationell.

Du får lov att tävla i tröja/klubbjacka upp till Lokal.
Regional och uppåt krav på kavaj!

Men om du rider med säkerhetsväst får du lov att rida med endast långarmad skjorta under. även regional och uppåt. :bump:
 
Sv: Tävla i vit polotröja och mörk tröja??

kan man inte ha en skjorta och typ en tröja över skjortan så man slipper att bara ha dom sladdriga skjortorna ;)
 
Sv: Tävla i vit polotröja och mörk tröja??

Man måste inte ha skjorta på sig under västen, det går bra med en långärmad tröja oxå.

Mom 370 Klädsel

Ryttarens utrustning

Säkerhetsväst av godkänd typ, ska bäras vid all ridning på tävlingsområdet, av alla ryttare fram till det år ryttaren fyller 19 år. Säkerhetsväst får bäras under eller utanpå ridjackan. Ryttare som bär säkerhetsväst har möjlighet att rida utan ridkavaj, med endast långärmad tröja eller långärmad skjorta under västen utan att det är att betrakta som oreglementsenlig klädsel. Gäller vid alla typer av tävlingar.
 
Sv: Tävla i vit polotröja och mörk tröja??

chaps får man väl ha upptill nationell lr nåt nu? tror dom ändrat det men är inte hundra.

Innan fick man lov att ha chaps t.o.m. nationell, men har för mig att man även får ha på Elittävling nu. Tror det ändrades pga av dom här stigbyglarna som man "klickar" i. Minns inte namnet ;). Ganska säker men inte 100
 
Sv: Tävla i vit polotröja och mörk tröja??

Man får ha skor med chaps på alla tävlingar (:
 
Sv: Tävla i vit polotröja och mörk tröja??

TR finns numer på nätet, jätte enkelt att ta hem!
 

Liknande trådar

Hoppning Hej! Okej. Om tre veckor är det tävlingsdebut för både mig och hästen som ekipage, svensk hoppdebut för pållan och "återdebut" för mig...
2
Svar
35
· Visningar
5 450
Islandshäst Har ett fruktansvärt dilemma.... Tänkte ge mig ut på min första regionala tävling nu i vår. Men vad ska man ha på sig? Måste man ha...
Svar
8
· Visningar
2 018
Senast: palle
·
C
Dressyr Tänkte starta min ponny i Lokal tävling för storhäst i slutet av sommaren. är för gammal att tävla ponny sedan länge. Men, vi tänkte iaf...
Svar
13
· Visningar
1 519
Senast: Chine
·
Dressyr Här kommer ännu en klädsel-tråd. Om den ska ligga på utrustning flyttas den väl, och om någon nyligen ställt samma fråga och jag missat...
Svar
15
· Visningar
4 718
Senast: Mountains
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp