Bukefalos 28 år!

Det har flyttat in en "kamphund" i mitt hus!

Sv: Det har flyttat in en "kamphund" i mitt hus!

Tihi, den här tråden var kul:D
 
Sv: Det har flyttat in en "kamphund" i mitt hus!

*Hi HI* Folk är roliga. När Indra min GD var valp vad det många som trodde hon var en pittbull:D En carne corso är väl typ en mastiff. De jag har träffat är precis så där lugna och as mysiga. Skull absolut kunna tänka mig ha en liggandes framför brasan hemma;)

Har en GD korsning hemma, hon såg faktiskt ut som en pittbull som valp och fick också den frågan många gånger när jag var ute med henne, men det är det ingen som tror längre. haha

Men mer skumt med dom på området som säger att de har en pittbull när det är typ 10% pittbull och 90 % annat.
 
Sv: Det har flyttat in en "kamphund" i mitt hus!

Knapplån.

Jag möter många olika sorters människor, när jag är ute med mina hundar. Vissa är rädda, andra är skeptiska, några älskar dom och dom flesta har noll koll egentligen.
Dom flesta brukar älska dom efter en kort stund, när den stora hanen fått pussas lite och tiken viftat av sig svansen av all glädje. En del är svårköpta, och vill inte konfrontera sina fördomar utan mest gnälla på mig.

Äldre människor är oftast rädda för dom, trots att dom inte ens vet vad för ras dom är av. "Amstaff sade du? Vad är det för ras? Den har jag aldrig hört talas om."
Ja, när dom är vuxna såklart. Som små valpar är dom avgudade av alla ;)

Jag är trevlig och pratar med alla som har frågor, och dom som är intresserade får gärna hälsa också. Är någon rädd, så har jag alltid kort koppel eller går på andra sidan gatan, så att dom ska slippa 3 st livsfarliga kamphundar som skakar i kroppen av glädje när dom ser en människa :p
Vid frågan om dom bits eller är aggressiva, så svarar jag oftast rätt enkelt, att mina hundar är som vilken annan normal hund som helst på det viset. Hanen går inte ihop med alla andra hanar som finns längre, tiken fungerar med alla som är snälla mot henne och valpen går än så länge ihop med alla trevliga hundar. No more, no less.

Det är något man alltid får tänka på som ägare av sådanahär raser! Man måste vara en god ambassadör för rasen, och visa folk att det faktiskt ÄR trevliga hundar i rätt händer. Hela min by - som när jag flyttade dit nästan sprang när vi kom gåendes - säger nu alltid till mig att dessa hundar ju blir SÅ underbara och trevliga när rätt person håller i kopplet. Sådant är viktigare än att tävla i lydnad eller annat, där andra hundmänniskor bara ser en. Det är dom vanliga människor runtom i landet som behöver möta alla trevliga "kamphundar", som fungerar hur bra som helst i vardagen.

Det finns två personer i hela byn som undviker mig numera. Den ena är en äldre kvinna med två helt rabiata JR's - som hon inte klarar av att hålla om dom kommer för nära mina.
Den andra är en tant på kanske 80+, som har en liiiiten uråldrig pudelkorsning som gapar på allt och alla. Hon har berättat för min granne, att hon inte vågar gå för nära ifall mina hundar kanske vill äta upp hennes eftersom den skäller så mycket om vi möts.

Här i Sthlm, där jag har min familj, så håller jag mig mest undan från människor. Ute i förorten så är alla antingen livrädda och flyr sin väg, eller tycker att mina vuxna är ascoola och vill låna för en parning, eller köpa en valp... Eh... Jag har fått över ett dussin förfrågningar på hanen, men brukar lugnt förklara att jag bara sysslar med renrasavel och inte stödjer någonting annat. Oavsett hur mycket pengar dom erbjuder - för det brukar alltid sluta med budgivning :crazy:
(Dom är tydligen mycket intresserade av att få upp storlekarna på sina bastarder igen, och min hane är 54 cm hög och väger närmare 35 kg)
 
Sv: Det har flyttat in en "kamphund" i mitt hus!

(Dom är tydligen mycket intresserade av att få upp storlekarna på sina bastarder igen, och min hane är 54 cm hög och väger närmare 35 kg)

:eek:
Min kastrat är 20 cm högre och väger 30 kg, och jag tycker han är grov :p

Vad bra världen vore om flera var som du, vågade stå upp mot fördomar och förklara hur det egentligen står till. Fortsätt så :love:
 
Sv: Det har flyttat in en "kamphund" i mitt hus!

när mina hundar fanns i livet Pitbull/amstaff hane och en sheltie tik så trodde folk inte sina ögon.. vet inte hur många som stanna till och fråga "men vilken kombination av rasval du har" men kan man verkligen ha en pitbull med en liten hund.. är det inte farligt för den lilla?? Och sen fick jag hör flera ggr om färgen?? Men brukar inte pitbulls vara tigrerade?? (min var somsagt blue fawn) och det tyckte folk inte stämde in på "en farlig kamphunds/pitbull utseende" ..Sen var det också några ggr som folk stanna och fråga om dom fick klappa.. Min hund älskade människor och pussa ihjäl alla som ville klappa han vart överglad.. och sen när man stått och småpratat om hunden och allt sånt så kommer frågan "men vad är det för ras"?? så förklarar man blandras pitbull/amstaff och då vart det genast en helt annat blick från personen i fråga.. fast sen fanns det vissa som dock inte kunde förstå att pitbulls var så mysiga , trevliga och keliga.. :)
 
Sv: Det har flyttat in en "kamphund" i mitt hus!

Detta är 1 år gammalt kort, där vägde han några kg mindre och var bara 52 cm hög;
1224106437_resized.jpg


Detta togs för kanske 2 mån sen, totalt ur form pga vila när vi hade dräktig tik och senare valpar hemma;
1243362865_resized.jpg


Men ja, han är nog rätt grov med tanke på vikt gentemot höjd :) Jag blev helt chockad häromdagen när jag skulle köpa nytt nylonstryp till träningen, då hans gamla blivit söndertuggat av valpar. Han har inte använt det på länge, men är ju ändå vuxen, så jag köpte ett likadant i samma storlek. Det gick inte över huvudet på honom :eek: Så nu har vi uppgraderat till strl 65!
 
Sv: Det har flyttat in en "kamphund" i mitt hus!

Jag gick i humlegården här om dan, och spanade in en jättesöt mopsvalp. Jag börjar gå fram till den, tänkte typ snacka lite med ägaren. Då kommer en gammal dam och drar mig lite i armen.
"Akta, det där är en sån där... Kamphund"
 
Sv: Det har flyttat in en "kamphund" i mitt hus!

:rofl:

Jag har faktiskt fått frågan hur jag vågar ha min lilla söta, bedårande, valp ihop med två vuxna kamphundar :D
När jag sen svarar att den där pluttenuttiga valpen är en avkomma efter dessa två monster, så blir det ett "Jaha... Ja, då kan jag väl förstå det kanske.."
 

Liknande trådar

Övr. Hund Sitter och funderar vad jag egentligen gett mig in på... jag erbjöd mig att ta hand om en hund ett tag. Tog hem han igår vilket är...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
11 973

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp