det här med att bajsa på pottan

Mirre

Trådstartare
Min tvååring går utan blöja dagtid nu vilket går super! Han är jätteduktig på att gå på toa själv, behöver nästan aldrig säga till. Men han kissar bara på toan och bajsar i blöjan. Frågar om han vill ha blöjan men det vill han inte.

Orolig att han går och håller sig så han får ont i magen. Vad kan man göra?

Jag skulle frågat om han var bajsnödig och ville ha en blöja, tills han vill bajsa på toan :)
Min dotter är född i november -12 och går så mycket blöjfri som möjligt, hon kissar på pottan när hon kommer ihåg och hinner känna. Men hon bajsar också bara i blöjan. Hon brukar bajsa ungefär samma tid varje dag så då får blöjan vara på.
Tvång och tjat tror jag ger motsatt effekt, iaf så fungerar min envisa kärring mot strömmen så ;)

Smidigt och ha det samma tid varje dag :)
Nu tar han på sig blöja, men han kan bajsa i duschen och badkaret. Så tycker det borde vara samma på toaletten, vore ju trevligt och slippa ta det från duschgolvet osv :p

Vi körde med bajsgodis. I början fick han för att han gjorde ett ärligt försök och sen bara bär det kom något och till slut funkade det utan.

Om han bajsar i blöjan så är väll det lugnt kan jag tycka. Jag har svårt att tro att han går och håller sig. Om det blir korvar i blöjan och han inte hinner sätta sig så är ett tips att tillsammans ploppa ner dem i toan och göra det till en liten grej. Då kan ni börja med bajsgodis redan då.

Och ett förtydligande, bajsgodis kan ju vara vad som helst. En smarties, vindruva, majskrok, några russin, ett rån, en geleråtta. Fantasin sätter gränserna :)

Mvh Miks

Liknande trådar

Hundträning Hej! Vi har för en vecka sedan fått hem en gråhundsvalp, världens sötaste och piggaste lilla krabat! Jag har inte haft valp på 12 år och...
Svar
2
· Visningar
497
Senast: tanten
·
R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 836
Senast: julgrisen
·
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
445
Senast: Malva1978
·
Hundhälsa Har haft många valpar men aldrig någon som haltat peppar peppar. Har nu en tio veckors jaktlabbe. Hon lekte med storasyrran, båda...
Svar
18
· Visningar
1 596
Senast: DeCloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka