...det här med ny ridhjälm.

Cydonia

Trådstartare
Ja, det är ju banne mig sadelns motsvarighet för människan, dessa jädra ridhjälmar!
Jag har haft en vanlig klassisk tyghjälm med ventilation fram i *för* många år nu, hade en av samma modell innan dess.:angel:
Men nu har den blivit så pass päckeläckel och varit med i allt för många olyckor att jag verkligen måste spara ihop till en ny..men vilken??
Det finns ju såååå många olika, och jag känner mig som världens pissenisse som bara ratar varenda en av dom.
Antingen är dom för dyra, för fula, för plastiga, för otympliga, för varma..jah.:devil:

Så, lite hjälp vore nog på sin plats, kära bukefalister!
Berätta om och visa gärna upp era hjälmar eller hjälmar som ni har bra erfarenhet utav!

Mitt enda egentliga krav är att hjälmen Måste ha bra ventilation, då jag jobbar i stall och rider flertalet hästar/dag..det blir lite väl usch när hjälmen dryper av svett och man har flera hästar kvar att rida under dagen, hehe.:angel:

Sv: ...det här med ny ridhjälm.

Jag har en marin/svart Lami-Cell Transformer, lättviktshjälm, 400g tror jag att den väger. Många tycker att den är lite för plastig, men den är enligt mig otroligt snygg, och den blir snyggare på. Den är superbekväm, bra ventilation. Den är även ställbar, vilket är en jättebra funktion. Priset är inte så saftigt som man kan tro, på Hööks kostade min 749:- tror jag. Den är ganska populär, så du har säkert någon i bekantskretsen som har en, du kan ju fråga om du får testa den? Värd att kolla på hursomhelst. Finns i: Svart, marin/svart och brun/svart. :banana:

hm...tror fasen att en vän kan ha en sån där.. men jag tycker att den ser lite för "high-tech" ut.:angel:

Det värsta med alla dessa lättviktshjälmar i plast är väl just att dom faktiskt är väldigt sköna oftast, men fasen vad fult jag tycker att det är..det ser liksom lite "överklass" ut, eller hur man nu ska säga det..:o

Ts: håller med! Jag behöver verkligen också uppdatera min hjälm! Min är från 1900talet... Vill inte ha en "plastic" men en bekväm. Och som trådstartaren beskriver, så är alla hjälmar fula, obekväma, dyra osv...

Jag har en blå JW hjälm och en svart GPA speed air, älskar båda mina hjälmar!
JW hjälmen är dock varm.. Jag rider inte i den på sommaren..
GPA är lätt och jätteskön att ha på sig! Det är ordentlig ventilation i den.
Nackdelen är ju att båda två kostar en slant..

Jag vet många som har lamicell och är väldigt nöjda, har själv funderat på att prova en sån.

Jag har huvud som ett barn. Ska jag inte ha en 2000kronors hjälm då är det Jofa som gäller verkar det som.
Men de känns å andra sidan mycket rejäla!

Liknande trådar

Utrustning Jag måste köpa ny ridhjälm efter en krasch. Ska passa ett huvud som är mer avlångt än runt. Vill inte ha sammet eller plast, utan läder...
Svar
13
· Visningar
1 982
Senast: Elektron
·
Utrustning Hej! Jag måste köpa en ny ridhjälm pågrund utav avramlig och dålig passform på min gamla hjälm. Dom hjälmarna jag har köpt innan har...
Svar
3
· Visningar
773
Senast: Salinero
·
L
Utrustning Jag behöver tips på ridhjälm eftersom min gammla euro lite börjar bli rätt sliten nu...:o Euro lite är helt ok men det vore kul att...
Svar
7
· Visningar
859
Senast: borienburk
·
E
Hästmänniskan Detta kommer bli ett lååångt inlägg... jag måste få skriva av mig.. kanske finns det någon som kan känna igen sig lite. Även om jag ännu... 2
Svar
24
· Visningar
3 685
Senast: ellan84
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • Somna in hemma