Det här med PK Hen...

Vad vill du diskutera? Tror att de flesta vet hur barn blir till, både på sk ”naturlig” men också lite mer konstgjord väg
Frågan är väl rätt klar; hur kan man man få barn i detta PK samhälle när där inte längre finns han eller honkön utan bara HEN... Mig veterligen är inte människan hermafroditer...

Fast frågan kvarstår ju... hur kan Hen och Hen alstra barn där det tidigare krävdes Han och Hon...

Om alla är Hen lär det ju bli svårt att ragga i baren på hälgerna, risken är ju att man hamnar i säng med samma "könet" fast kön ju endast är en politiskt konstruktion...

Fast frågan kvarstår ju... hur kan Hen och Hen alstra barn där det tidigare krävdes Han och Hon...

Tipsar dig om att läsa lite basic biologi och sådär :up:
Och kan lugna dig med att ditt biologiska kön ändras INTE per automatik utefter vilket pronomen du föredrar. Dvs om jag, som föredrar pronomet hon, en dag skulle känna "nej, idag vill jag bli kallad HAN", så skulle där inte automatiskt poppa fram en snopp mellan benen på mig. Likaså kommer varken ditt, mitt eller någon annans könsorgan trilla av om vi väljer att använda pronomet hen om oss själva.

Got it?

Om en som föredrar att kalla sig hen av biologiskt manligt kön träffar en hen av biologiskt kvinnligt kön tänker jag att det fungerar ungefär som det gjort sedan tidernas begynnelse. Om båda hen har samma biologiska kön antar jag att de behöver lite hjälp på traven, insemination, adoption osv. Barn kommer nog forfarande bli till på ett eller annat sätt.

Angående raggning ser jag inget problem. Två personer (kön/genus oviktigt) möts och tycke uppstår. Go for it liksom!

Bara för att vissa föredrar att kalla sig hen har jag inte märkt att mitt kön på något vis blivit mig fråntaget. Jag är fortfarande jag.

Liknande trådar

Skola & Jobb Gammal användare, nytt nick pga ämnet. Jag har ett myndigt barn som haft det bitvis kämpigt hela tonåren. Många händelser av olika... 2
Svar
38
· Visningar
1 675
Senast: Rosett
·
Juridik & Ekonomi Jag försöker hjälpa min släkting att skriva ett juridiskt giltigt testamente. Ja, jag vet att det enklaste och bästa är att gå till en...
Svar
3
· Visningar
458
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ 4/3 skadade mitt barn tummen på ett sätt som gjorde att hen var tvungen att sy fyra stygn. Skadan gick ner till benet. Såret har läkt...
Svar
3
· Visningar
550
Senast: Roheryn
·
Kropp & Själ Har en anhörig (närmare 50 år) som jag tycker har förändrats sista tiden. Mer lättirriterad och verkar inte bry sig alls om hen säger... 2
Svar
27
· Visningar
2 166
Senast: Flavor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka