Det lilla extra....

Sv: Det lilla extra....

Mindfulness borde jag börja praktisera mer!!!

Någon Edwiiiind har jag tyvärr inte:p, fast det vore nog bra att ha:D.


Enya, nja dyrt vet jag inte, ligger kanske runt 1000-lappen, men går över på A-kassa nu i januari så jag får nog hålla igen på allt jag kan (som kostar pengar, finns dock mycket som inte gör det)

Röra mig ska jag börja med, mer än idag. Blir nog inga pass dock, men promenader, kan även inkludera mysigt sällskap;)
 
Sv: Det lilla extra....

Olika saker ger mig energi, allt efter humör och sinnesstämning. Jag försöker därför leva utefter de behov jag har för dagen.

Efter en stressig period ger det fullt med energi att bara låsa in sig i hemmet, tända ljus, ligga och slötitta på tv ( läsa bok eller hänga över datorn är alternativ) i mysbrallor och lägga mig tidigt och få sova ut. Mobiltelefon avstängd såklart.

Andra saker som ger mig energi och en måbra-känsla i kroppen, är att umgås med vänner, äta och dricka gott, vara ute i skogen med hunden i flera timmar och ej att förglömma, fotografering.

Småsaker som att pyssla i hemmet, baka, laga en god middag eller tom städa ger mig också ro i själen om det inte är ett måste för stunden, utan för att jag trivs när det är rent, är ombonat och tycker det är mysigt att använda händerna i köket samtidigt som dofter av mat/bak sprider sig.

Att även tvinga sig till att göra mycket måsten på en och samma dag ( kan vara att handla, göra ärenden, betala räkningar, ringa myndigheter med telefonköer, förbereda inför en stressig period mm. Ja sådant man gärna skjuter på för att det är just tråkigt och lite jobbigt), ger stor tillfredsställelse efteråt när allt är klart och "måstehögen" är borta. Energi till nästa dag alltså :)
 
Sv: Det lilla extra....

Det som ger mig mest energi är att skratta och vara glad. Det blir jag oftast av andra människor jag tycker om, min familj, mina djur, musik och ibland av roliga klipp på tex you tube. Eller en skön storm utomhus. Även inomhus kan jag bli upprymd av en sådan på andra sidan glasrutan.

Skogen är rogivande, vatten är rogivande och väder kan vara rogivande. Som en stilla stund vid ett spegelblankt vatten.
 
Sv: Det lilla extra....

En mysig skogsrunda med hästen eller hunden.

Ensamtid med sambon när vi kommer bort från vardagen och gör något vi inte brukar.

Även fina och rofyllda stunder ute i naturen ger ny energi.
 
Sv: Det lilla extra....

Dans.
Bugg och foxtrot. Jag dansade mycket i ungdomen, och tog upp buggträning för ca 2 år sedan. Började vara ute på dans igen för ca 1½ år sedan och förstår inte hur jag har kunnat vara utan det.......
Jag har abstinens nu under julen när det mesta har uppehåll. I lördags var jag ut och det var så kul.
Det blir ju roligare och roligare ju fler man hittar som man dansar bra ihop med. Och så är det motion dessutom.....
 
Sv: Det lilla extra....

Jag gillar att köra bil ensam, särskilt när jag inte har bråttom. Jag gillar att sjunga. Jag gillar att vara på landet. Jag gillar att ha djupa samtal och att känna närhet till människor. Jag gillar att diskutera. Jag gillar lugn och ro.

Deprimerande hur lite av detta som finns i mitt liv för tillfället.
 
Sv: Det lilla extra....

Jag får energi av att aktivera mig, gärna i samband med att jag umgås med folk. Det kan vara allt från hundaktiviteter till att vara ute och springa med en kompis eller att vara på en konferens. Min sambo är min totala motsats på det planet. Han får energi av att vila.
 
Sv: Det lilla extra....

Hunden , hästarna, föräldrarna, musik ...att kramas , att vara med vänner, att festa till o åka nånstans med sina vänner, ibland vill jag bara vara ensam men för det mesta att bara leva och vara glad över det ...delade en stripe på fb , finns folk som stör sig på att jag är positiv för det mesta, their lost .....;)
...men det gör inte min familj o alla mina vänner :love:

1533858_10202702704038521_909407989_n.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Det lilla extra....

Hej!

Saker som ger mig energi:

Träffa människor jag gillar.
Långa galna galopper med OmNomman. (OmNomman i största allmänhet)
Konversationer med intressanta personer.

och så klart mat och sömn och möjlighet att gå undan och vila lite när jag inte orkar mer.

/Lavinia
 
Sv: Det lilla extra....

Lyxig frukost! Hemma eller ute/på hotell spelar ingen roll, men det ska vara mycket och gott, färskpressad juice, gott kaffe, färskt bröd, massa goda pålägg.. :d:love:

Min man när han tramsar, ibland kan jag fnissa åt det en hel dag :p

Spännande saker att längta efter!
 
Sv: Det lilla extra....

*Min häst, speciellt när det går bra på träningar och vi flyger högt över hindrena eller när han jobbar fint i form i harmoni med mig.
*Middagar med familjen/vänner, umgås och må bra.
*Vackra landskap, hur solen spelar över vatten och genom lövverket.
*Äta ute och lyxa till det med min man.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har blivit singel efter att sambon gjorde slut med mig idag. Det hela suger såklart och är otroligt sorgligt. Jag är ledsen, arg...
2
Svar
29
· Visningar
3 889
Senast: Fazeem
·
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 206
Senast: __sofia__
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 121
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Jag har ringt psykakuten två gånger idag, men båda gångerna har jag lagt på luren innan jag kommit fram. Jag tycker inte att mitt...
Svar
6
· Visningar
663
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp