Det nya Citronella flugpannbandet...

Huntress

Trådstartare
...ifrån Horze, tror ni att det funkar? Det är ju inte riktigt säsong ännu, men eftersom att det finns med i den nya katalogen så... ;) Tycker att det verkar vara en bra idé, men å andra sidan så har min häst så mycket pannlugg att han kanske inte behöver det. Skulle kanske funka att ha när man rider? :idea:

Flugpannbandet!

Är det nån som har sett det och kan säga om det luktar Citronella, och om det kan tänkas fungera? Hästen blir säkert glad för lite mindre flugor i ögonen... :)

Sv: Det nya Citronella flugpannbandet...

Haha, det ser ju ut som en golvmopp X'D Men är det säkert att det inte irriterar hästens ögon, med tanke på att det är just citronella...

Det tycker jag låter som en kass ide!!! För det första så brukar såna pannband irritera hästen mer än flugorna och citronella ska man absolut inte ha i närheten av ögonen, då det svir som f*n.... :crazy:

Vill du skydda hästen från flugor så köp en hel mask, jag har dom från Bucas och dom är verkligen jättebra!! :bow:

Mmmm.. skulle min tjej säga och spendera hela ridturen med att försöka äta upp det.. Blir inte så mycket böja på nacken då:-).. Hon älskar citronella, har dödat flera sprayburkar för att komma åt det där gotta däri...

Annars.. tur att man har pannlugg så man inte behöver oroa sej för flugorna../ Lavinia, med citronella-monster

Centaur skrev:
Vill du skydda hästen från flugor så köp en hel mask, jag har dom från Bucas och dom är verkligen jättebra!! :bow:

Håller jag defenitivt med om! Sitter perfekt, men häst gick med den hela förra sommaren och fick inget skav alls som hon fått av andra huvor!

Ja dom sitter verkligen jättebra. :) Och mjuka, Horseware tex är ju så stela!

Citronella är kanon, men som någon nämnde tidigare: INTE i närheten av ögona!

Centaur skrev:

Menar du att du har flughuva när du rider!? I hagen så har min en helt vanlig flughuva han också, men inte när jag rider... Pannbandet uppfattade jag mest som att det var till ridning, men det kanske var helt fel. Jag tänkte bara höra vad folk tyckte om pannbandet, men du har rätt i att citronella kanske inte är det bästa att ha bredvid ögonen! ;)

Nej när man rider behövs det inget pannband/huva väl??

Och som jag skrev så blir väldigt många hästar störda och irriterade av franserna som daskar dom i ansiktet när dom rör på sig så även om det vore ett vanligt utan citronella så tycker jag inte det är nån bra ide att rida med......

Näe, inte vet jag. Min häst har iofs klarat sig alldeles utmärkt i alla de år jag haft honom utan att ha flugpannband när jag rider... :D Tänkte bara om det här var nästa mirakeluppfinning, men det verkar inte så riktigt... ;)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
724
Senast: cowgirl81
·
Kropp & Själ Jag har alltid kunnat sova lite mindre 6-7 h och funkat hyfsat med det. Nu har jag haft en sjukdom och behandling som lett till en annan...
Svar
16
· Visningar
934
R
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 770
Senast: mamman
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 437
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka