Det som "alla andra" verkar kunna

Det där med odds verkar inte en jävel fatta typ :cautious:
Jag stör mig som fan på att jag fick lära mig det själv. Nu kan jag knappt nämna odds, för antingen säger jag det som känns rätt men blir fel och undrar om jag gjort bort mig inför nån som fattar, eller så säger jag det som känns fel men blir rätt och undrar om poängen gick fram :arghh:
Exakt så är det!
 
Ja just ja.
Jag kan inte jogga. Dvs springa längre sträckor.
Numera springer jag inte alls pga ålder och sjukdom, men jag har gjort

Under ett antal perioder av mitt liv har jag hängt på elljusspår och slingor i skogen.
Trots att jag hållit på i flera år i sträck har jag aldrig någonsin kommit längre än 3 km utan att stanna. Min gräns verkar ligga där.
När jag började så klarade jag kanske 100 m innan jag måste gå en bit. Vet andra som bestämmer att de ska börja springa och sedan brakar av flera km första gången de ger sig ut. Suck.

När jag hade unghästar brukade jag träna för visningar genom att ta hästen i träns och ge mig ut. Några km av springa, gå, halt. Gav lyhörda hästar och roligare springrundor.
You and me both!
Jag kunde - när jag tränade aktivt och inte var trasig - med lätthet stå på en crosstrainer i 90min, promenera en mil eller simma 1,5km. Men inte springa mer än några hundra meter innan kroppen la av fullständigt! Detta trots att jag försökte att aktivt träna kroppen för att klara av löpning/joggning. Oerhört frustrerande! :mad::arghh::wtf:
 
Jag kan hjula men inte stå på händer. Har aldrig kunnat. Handlederna och armbågarna bara viker sig.
Tvärt om för mig, stå på händer (mot vägg endast) har jag kunnat men aldrig hjula! Samtliga kompisar när man var barn kunde hjula men alltså jag kunde det inte då och kan det än mindre idag. Hur gör man liksom? O_o
 
Stänga av hjärnan. Svårt. Omöjligt på nätterna runt kl 02.00. Hatar min hjärna ibland. Samtidigt är den en enorm tillgång när man måste hitta en lösning på ett problem. Den snurrar kreativt tills jag satt det. Tyvärr funkar den oerhört bra att på egen hand och eget initiativ, älta saker eller spela upp olika scenarior också.

Komma ihåg namn är en talang jag saknar. Taskigt namnminne, tänker jag. Självupptagen, säger min man :cautious:

Klara av störiga upprepande ljud. Jag får otäcka saker i huvudet om människor som klickar med pennor, gör ljud med munnen eller klickar med naglarna i bordet. Jag kan liksom inte förbise såna ljud. Stress-nivåerna skjuter i taket och jag kan liksom knappt hantera mig själv. Eller när ngn gör upprepande rörelser med tex foten eller pillar på naglarna. Jag klarar det inte. På riktigt. Jag går sönder.
Det där med en hjärna som inte stänger av kan jag relatera till, särskilt om jag har mycket (hysteriskt) på jobbet. För mig har yoga (dvs. där meditation är målet) hjälpt men det kräver att jag verkligen håller uppe träningen för att det ska hjälpa vilket jag inte gjort på ett tag.
 
Försökte just sjunga alfabetet med melodi och fick hjärnsläpp och panik. Jag var tvungen att rabbla det i monoton efteråt för att vara säker på att det fortfarande satt. :o:D

Jag insåg när jag skulle göra en arbetsminnestest* att jag lärt mig alfabetet i grupper om tre: abc, def, ghi, jkl, mno etc. Vilket gör att jag svara på frågan om m kommer före o, men jag har betydligt svårare att avgöra om h kommer före k.

(* En rätt kul utmaning för den som vill: rabbla alfabetet samtidigt som du räknar varje bokstav: a1, b2, c3, d4 och så vidare.:D )
 
Jag insåg när jag skulle göra en arbetsminnestest* att jag lärt mig alfabetet i grupper om tre: abc, def, ghi, jkl, mno etc. Vilket gör att jag svara på frågan om m kommer före o, men jag har betydligt svårare att avgöra om h kommer före k.

(* En rätt kul utmaning för den som vill: rabbla alfabetet samtidigt som du räknar varje bokstav: a1, b2, c3, d4 och så vidare.:D )

Jag blev jätteförvånad över hur svårt det var! Fast för mig känns det framför allt som om melodin i exemplet inte passar.
Abcdef-G funkar jättebra, men sedan begriper jag inte hur det ska låta eller hur jag ska få det att rimma. :D Man måste nog höra det live.
 
  • Gilla
Reactions: MCP
Jag blev jätteförvånad över hur svårt det var! Fast för mig känns det framför allt som om melodin i exemplet inte passar.
Abcdef-G funkar jättebra, men sedan begriper jag inte hur det ska låta eller hur jag ska få det att rimma. :D Man måste nog höra det live.

Jag var tvungen att skriva ner det för att få ihop det. Det känns dock som att halva sången fattas i och med att refrängen uteblir :p

abcdefg
Blinka lilla stjärna där

hijklmn
Hur jag undrar vart du är

opqrstv
Fjärran lockar du min syn

xyzåäö
Likt en diamant i skyn
 
Jag var tvungen att skriva ner det för att få ihop det. Det känns dock som att halva sången fattas i och med att refrängen uteblir :p

abcdefg
Blinka lilla stjärna där

hijklmn
Hur jag undrar vart du är

opqrstv
Fjärran lockar du min syn

xyzåäö
Likt en diamant i skyn

Haha, nu gick det, men det Rimmar ju inte! Tror det var det som gjorde att min lilla stjärna inte blinkade. :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp