Bukefalos 28 år!

Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Är jag världens hemskaste människa?

Du har sett "Väninnan" från Yrrol, va? Skruvad, visst - det är ju därför den är rolig - men ibland balanserar den jäkligt nära gränsen till verkliga människor och händelser ändå. Du är INTE världens hemskaste människa, och det är mer än rimligt att någon som påstår sig vara ens vän klarar av att släppa sina egna futtigheter för att lyssna ordentligt på hur du mår. Om du så bara hade varit med om en av alla jobbiga händelser som drabbat dig på kort tid. Helt rätt av dig alltså, kram och styrketankar!
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Du har sett "Väninnan" från Yrrol, va? Skruvad, visst - det är ju därför den är rolig - men ibland balanserar den jäkligt nära gränsen till verkliga människor och händelser ändå. Du är INTE världens hemskaste människa, och det är mer än rimligt att någon som påstår sig vara ens vän klarar av att släppa sina egna futtigheter för att lyssna ordentligt på hur du mår. Om du så bara hade varit med om en av alla jobbiga händelser som drabbat dig på kort tid. Helt rätt av dig alltså, kram och styrketankar!


Nä jag har faktiskt inte sett yrrol.. :o

Då är det inte bara jag som tycker att hon var dum.. tack för peppet!
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Nu är det verkligen inte ens lite roligt längre.

Jag har efter massa ångest och några provridningar lyckats hitta en fodervärd till min häst.. Så idag kom veterinären för att besiktiga och vaccinera honom.. När jag hämtade honom från hagen så var det första jag såg ett sår på skenbenet fram och benet var lite svullet(det snurrade ungefär varje fult ord jag kunde komma på i huvudet), men han gick igenom besiktningen och var inte halt. Veterinären tyckte inte det var så farligt, utan han hade säkert bara sparkat på sig. Stallägaren hade inte sett något imorse, men han kan ju lika gärna gjort det igår eftermiddag.. för det är lätt att missa, trots att jag har hökögon och ser minsta lilla skråma innan jag ens kommit fram till hästen..

Var där nu ikväll och då var benet mycket mer svullet så jag bestämde mig för att göra ett jodopaxomslag och linda benen.. när jag satt och lindade fick jag en magkänsla som gjorde att jag tog tempen.. å ja visst fan hade hästen feber, 39,3.. brukar ligga på 38,2 :( :(
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Nej det är inte hela världen..han kommer ju inte dö. MEN han skulle ha körts till nya fodervärden på torsdag och det hade vart skönt om det faktiskt för en gångsskull gått smärtfritt med nånting. Och ja, minsta lilla myggbett nu känns som ett krokodilbett.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Nej det är inte hela världen..han kommer ju inte dö. MEN han skulle ha körts till nya fodervärden på torsdag och det hade vart skönt om det faktiskt för en gångsskull gått smärtfritt med nånting. Och ja, minsta lilla myggbett nu känns som ett krokodilbett.

Mm.. håller med. Det hade varit skönt. Hoppas det ändå går bra så han kommer iväg på torsdag. Kram till dig.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Men fy vad feg han är ..men du kan nog trösta dig med att han eg mår lika dåligt som du gör , men han har målat in sig i ett hörn o kan inte svara nu ...dock tror jag att du kommer få ett svar någongång i allafall

Jag hade en kille som "terra" mig med sms när jag ville vara ifred, allt var vänligt menat men just då orkade jag inte med det ..ju avigare jag blev, ju mer bedyrade han sin kärlek och då blev allt fel ...så det kan ju vara det som blev början till slutet....för oss blev det det .
Fast för det ska man ju inte sluta höra av sig utan att man gjort färdigt det man påbörjat
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

.. jag vet inte vad jag ska säga.

Massa kramar till dig. Fy för att bli såhär sviken och få gå igenom allt som du gjort på så kort tid. Synd att du inte bor nära mig, jag är en väldigt bra lyssnare!
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Förstår dig verkligen! Har varit i situationer där mitt mående verkligen gjort krokodil- eller hajbett av minsta lilla skråma!

Hoppas hästen snart blir bättre, och att han kan åka till fodervärd och att allt stämmer där :)

KRAM
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Jag blir galen på mig själv, jag har börjat sakna honom(killen) så sjukt mycket.. det riktigt hugger till i mig när jag tänker på honom och när jag fick syn på honom för en stund sen på sidan vi träffades på trodde jag att jag skulle gå sönder på riktigt. FAN!

Borde inte vi vara programmerade så att vi slutar sakna människor som sårat oss? Tänk vad smidigt det hade varit!
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

ja herregud om man kunde släppa bara :) men så enkelt är det ju inte tyvärr
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Om det är till någon tröst så är det ganska normalt att du börjar sakna honom nu. Det har gått ett tag och du har kommit till en annan fas i ditt sorgearbete. Visst vore det bra ibland att kunna stänga av sina känslor men faktum är att det är bättre att känna, sörja och gå vidare. Stänger man av så kommer det alltid surt efter.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Fast det ar inte HONOM du sorjer ... det ar dina drommar om den du trodde att han var, dina drommar om en framtid med honom. Om du kommer ihag att han inte alls var den person du trodde blir det nog lite lattare. (((kram)))
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Fast det ar inte HONOM du sorjer ... det ar dina drommar om den du trodde att han var, dina drommar om en framtid med honom. Om du kommer ihag att han inte alls var den person du trodde blir det nog lite lattare. (((kram)))

Ja du har antagligen rätt!
Men jag vet inte, jag vill inte tro att han inte var den jag trodde.. jag inbillar mig fortfarande att han visst är bra och skulle helst åka dit, knacka på dörren och be om en chans till.. LYCKLIGTVIS har jag lyckats hålla mig själv från att inte göra det, men gaah vad trött jag blir på mig själv!




Ni har rätt alla tre, jag förstår ju det.. ska bara inse det också
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Borde inte vi vara programmerade så att vi slutar sakna människor som sårat oss? Tänk vad smidigt det hade varit!

Jo, det hade ju varit smidigt. Men men. Killen är säkert ingen ond människa men han har ju klart visat att han inte är mycket att lita på. Tänk på dig själv och ta inte kontakt.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

håller med, sjukt smidigt hade det varit! annars håller jag med de andra svaren du fått :)
Läs om dem igen om du börjar vackla ;)
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Jag ligger sjukt efter i tråden. Men i alla fall. Om du nu fortfarande inte fått tag fegskiten till kille så att du fått prata om uppbrottet, kan du tänka dig att åka hem till honom och vänta ut honom efter han slutat jobbet? Säg nåt i stil med att "Jag har förstått att du försöker förmedla att det är slut utan att faktiskt säga det. Jag är inte här för att gräla. Men seriöst, vi behöver prata om det hela som vuxna människor. Jag behöver ett riktigt avslut för att kunna lämna det här bakom mig, och det tycker jag att du är skyldig mig efter det som varit. Har du tid nu, eller när ska jag komma tillbaka?"

Om det är viktigt för dig alltså. Han är livrädd och känner sig troligen som en riktig bajslåda efter vad ni gått igenom med tanke på sitt beteende. Precis som han borde. Så han vågar inte stå upp och erkänna att han är en barnslig ynkrygg som har gjort fel och orsakat onödig smärta. Rädd för att behöva erkänna att han spelade ruttet. Så du får nog vänta väldigt länge om du ska försöka vänta på att han ska ta kontakt på något sätt (ens svara på kontaktförsök) eller göra sig tillgänglig frivilligt. Lägg ned sms, telefon och brev, han vågar troligen inte ens läsa för att samvetet skaver lite för mycket då. Så ta tjuren vid hornen och tvinga dig till ett samtal ansikte mot ansikte och försök få de svar du vill ha och berätta det du behöver få sagt en gång för alla.

Förhoppningsvis kan du stryka mycket av det som var honom och ert förhållande ur det akut medvetna efteråt, så att du får lite mer ork att ta itu med all den andra skiten livet passade på att slänga på dig medan du inte kunde försvara dig.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Jag lyckades efter många om och men få kontakt med honom förra veckan. Vi träffades på en av alla miljoner dejtingsidor och jag har inte vart in där sen jag ansåg oss vara seriösa. Men förra veckan loggade jag in där igen och fick syn på honom online, satan i gatan vilket knivhugg i hjärtat det var. För han var inte där för att vara social eller leta vänner, det stod att han var där för att dejta, han hade även lagt in nya bilder. Så jag gjorde ett sista försök att skriva till honom, innan har jag mest försökt att få allting att låta så bra som möjligt och inte vara sur. Nu skrev jag helt sonika bara: "Är jag så jävla hemsk och tycker du så jävla illa om mig att du inte ens tycker jag är värd ett samtal?" <--- inge svar, då skrev jag:"Göra slut på sms är inte okej i min värld nånsin, definitivt inte vad vi framförallt jag gått igenom för våran skull!" <---tadaaa! Han svar vart då: " Jag tycker inte illa om dig överhuvudtaget. Du gjorde slut själv när du frågade om jag tänkt göra slut och när du skickade alla meddelanden när jag inte hade tid eller ork att svara på meningslösa meddelanden. Du är en toppen tjej på alla vis, men du har för mycket problem i ditt liv liksom jag. Brännskadorna, vårat problem, hunden och hästen.. det blir för mycket" <--- och där tog det slut, jag svarade på detta och fick sen aldrig något mer svar.

Så nu har jag gett upp, han skyller allt på alla mina problem att det blev för mycket. Och fine jag köper att det var jävlig mycket, brännskadorna fick jag 2 veckor innan jag började prata med honom. Dock tycker jag inte att han behövt lida av mina problem mer än aborten, för efter aborten försvann han ju. När hans dotter var sjuk så ja då skrev jag till honom några ggr i veckan för att tala om att jag bryr mig, att jag finns där, tycker om honom och saknar honom. Ingeting om hunden som jag avlivade i just den vevan, ingenting om mitt beslut angående hästen, ingenting om at jag var sjukskriven eller om hur dåligt jag mådde. Jag försökte sätta mig själv åt sidan och finnas där för honom. Detta var ju dock ingenting värt för honom, han verkar tycka att jag borde hållt käft dom veckorna och bara väntat på att han hörde av sig. Vilket i min värld är helt galet, vi var ju nästintill ett par och då kan man inte bara ignorera den andra partnen, inte ens när det är jobbigt. Hade han bara hört av sig och talat om läget och bett att jag skulle ge honom tid så hade det vart en sak, men han ignorerade bara allt jag skrev och hörde inte av sig alls.


Ja jag kanske var jobbig, men å andra sidan kan jag tycka att han kunde haft lite överseende med det. Med tanke på att i just den vevan så hade min kropp precis slutat att vara gravid och det är ju inte en process som bara försvinner, det tar ett tag för hormoner och känslor att stabilisera sig. Men att allt innan han försvann var bra spelar tydligen ingen roll, utan han grundar allting på att jag hörde av mig när han hade det tufft. Jag är en hemsk människa som försökte visa att jag brydde mig och att jag fanns där.. :S




Ja visst är livet snällt mot mig? Jag känner mig redo att lägga mig ner och självdö, vilket jag nog hade gjort om jag inte hade vart tvungen att ta tag i allt med hästen och dens skada nu. Förundras själv över att jag fortfarande tar mig ur sängen. För visst, livet är inte enkelt.. Men jag tycker nog att jag fått mer skit än vad jag förtjänar, än vad någon människa förtjänar. Skulle inte ens önska min värsta fiende dom senaste 5 månaderna i mitt liv.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

No offense TS, men för mig känns det rätt uppenbart att han inte var det minsta intresserad överhuvudtaget. Han var bara gullig innan aborten för att säkerställa att du faktiskt gjorde abort.

Sedan fick han nåt att skylla på, och då tog han den extremt dåliga ursäkten. För hade han tyckt om dig så mkt som han gav sken av så hade han inte gjort slut över en sån sak.

Inget av detta är ditt fel överhuvudtaget. Du har haft "lite" otur, men du kan bära ditt huvud högt! Du har varit en sjysst person, du har inte sårat någon (mer än dig själv) och absolut inte varit taskig mot någon.

Mannen i fråga däremot, han är ett riktigt jävla ärkesvin!

Det jag tycker att du ska vara glad över är att du vågade satsa! Du gav honom en chans, det är inte ditt fel att han är så dum i huvudet att han varken såg vilken otroligt fin chans det var, eller valde att ta den.
Och man kan bara ge folk en chans, vad de gör med den är upp till dem.

Du kan som sagt bära huvudet högt!


Ang allt det övriga som har hänt i ditt liv på sistone... Jag förstår att det är mörkt nu. Har du någon nära vän att prata med? Eller behöver du en? Jag lyssnar gärna och kommer med råd så gott jag kan om du vill det.
Bor du i närheten så kan vi även träffas om du vill det.

Kramar om!
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Mållös. Sicket fegt kräk. Skönt för honom att kunna intala sig att han inte är det. Jag önskar att det vore så lätt, men nu vet du vad det är för ull i den skiten och kan lämna honom bakom dig. Det finns ju ingen anledning att sörja honom. Sörja det du trodde att ni hade, men inte honom. Han kan stoppa upp sig själv någonstans där solen inte skiner.

Jobbiga saker tenderar att klumpa ihop sig. Jobbiga saker blir dessutom mycket jobbigare när de inträffar i en jobbig period. Till slut är det så jobbigt att man grinar för att det regnat på tidningen, för att brevbäraren glömt stänga locket på brevlådan, och man hade sett fram emot att läsa en artikel i den (och samma tidning finns på jobbet dit man ska om en halvtimme). Men det får vara så. Man får låta sig vara liten, ledsen och ömtålig. Det går över och man kommer ut på andra sidan, kan se tillbaka på alltihopa och vara jävligt nöjd med hur grym man var som fixade alltihopa. Stolt över att man var vuxen och och klok även när det var som slitigast. Veta att man är en sån sån där person som kan ta sig igenom sådana där riktigt tunga saker utan att gå under.

Har du någon att prata med? Jag hoppas du har det. Annars finns det bukare här i tråden som du sett. Själv är jag nog för feg och har väl kanske också lite för mycket att ta i själv just nu för att vara en bra lyssnare. Men det brukar finnas vettiga samtalskontakter på vårdcentralen också som är bra på att lyssna, ge konstruktiva råd och trösta om man vill bli det. De har hört berättelser om sviniga personer förut och har massor med ess i rockärmen för hur man hanterar det. Nu bor du ju inte här, men annars hade jag kunna peka ut en sån där kontakt som jag tycker är bra åt dig. :)
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 777
Senast: jemeni
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 684
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 663
Senast: Tofs
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 573
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Oseriös avel 2023
  • Matskålar utan nickel

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp