Det svensk-italienska kriget om Knäckebröden

• Mat
  • Trådstartare Trådstartare sjoberga
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 68
  • Visningar Visningar 2 990

Bukefalos 30 år!

Vad blir utfallet?

• ICA viker sig och Wasa är tillbaka innan jul

Röster: 10 16,9%
  • Barilla viker sig och Wasa är tillbaka innan jul

Röster: 3 5,1%
  • ICA börjar med massor av fulknäckeprodukter i sitt EMV-vurmande

Röster: 34 57,6%
  • Barilla säljer Wasa innan årets slut

Röster: 2 3,4%
  • ICA tappar kunder som vill köpa sitt Wasabröd

Röster: 25 42,4%

• Antal omröstningsdeltagare
    59
Det var en generad fråga från en utbränd NPF person som återigen inser att hon inte har koll på det alla andra har koll på. (och nu blev det säkert ännu mer genant med konversationen. Ber om ursäkt för det om så är fallet.)
För mig är du din text inte någon förklaringsmodell , fast det kan ju underlätta ibland, jag tyckte texterna och svaret var lite roligt och försökte spinna på det. Inte menat som något negativt för någon,

finns det någon som tyckte jag var lite rolig? Snälla @Shaggy kan du säga att det var lite roligt eller , kanske inte, släng mig i brunn bara. Det sista är lite hänvisning till ”släng dig i brunn”, standup i Stockholm och på SVTplay.

En sak är möjligen trolig att måste man förklara sina ”skämt” så är de möjligen inte jättebra.

För mig är du din text inte någon förklaringsmodell , fast det kan ju underlätta ibland, jag tyckte texterna och svaret var lite roligt och försökte spinna på det. Inte menat som något negativt för någon,

finns det någon som tyckte jag var lite rolig? Snälla @Shaggy kan du säga att det var lite roligt eller , kanske inte, släng mig i brunn bara. Det sista är lite hänvisning till ”släng dig i brunn”, standup i Stockholm och på SVTplay.

En sak är möjligen trolig att måste man förklara sina ”skämt” så är de möjligen inte jättebra.
Skämt i text är svårt men när jag vet att det du skrev var skämtsamt så kan jag se skämtet och det roliga i det :)

Och jag upptäckte precis att orsaken till att jag inte hittar Pågens finska pågar någonstans är att Pågens helt slutat göra kakor :arghh:. För jättejättelängesedan, vilket kanske säger någonting om hur dåligt jag är på att handla kakor. Men jag skulle alltid köpt dem, i många år, om de hade funnits. Alltid antagit att de finns på någon annan affär som inte har gått över till bara Gille och EMV.
Jag älskar också finska pågar.

Citygross hade stor kampanj på Barillas pasta mitt i gången i min hemstad förra veckan :D

Är sällan där men kom att tänka på denna tråd då

WASA är på väg tillbaks till ICAs hyllor. Lastar fullt idag på fabriken och lossas på ICAs centrallager imorgon bitti
Verkligen? :cautious:

Vore goda nyheter, jag äter wasa knäcke varje dag till lunch när jag jobbar - så det har varit lite nervöst när ica är butikerna som ligger bäst till nära jobbet och på vägen hem 😅

Undra vem som vek sig 🤔

Citygross hade stor kampanj på Barillas pasta mitt i gången i min hemstad förra veckan :D

Är sällan där men kom att tänka på denna tråd då
Hemköp är väl samma ägare nuförtiden. De körde 9 kr för 500 g Barilla. Smart av dem!

Jag köpte både pasta och knäckebröd som inte på erbjudande. Inget av det stod på min inköpslista när jag gick in i butiken.

Hemköp är väl samma ägare nuförtiden. De körde 9 kr för 500 g Barilla. Smart av dem!

Jag köpte både pasta och knäckebröd som inte på erbjudande. Inget av det stod på min inköpslista när jag gick in i butiken.
Ja, City Gross är numera samma sak som Hemköp, Willys, med mera. Konkurrensen på dagligvaror är snart nere på noll. Förstår inte hur Konkurrensverket kunde tillåta affären.

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka