Valp med diarré?

Kan något sitta fast i tarmen att han enbart visar små symtom av de? Ska till vet på tors för påfyllning av hans lepto vaccin.

Kan något sitta fast i tarmen att han enbart visar små symtom av de? Ska till vet på tors för påfyllning av hans lepto vaccin.
Jag tänker att det är allt han äter i trädgården. Jag hade bara rastat honom i koppel tills han helt bra. Vår granne har sina ankor lösa och våra hundar älskar bajset men unghunden blir jättedålig, varje gång. Nu är det jätte kort koppel när vi passerar.

Har också fått tips av veterinären att alla hundar inte tål Pro kolon utan då är diarnasyl ett bättre alternativ.

Han kräker till och från nu. För 2 dagar sen kräkte han på kvällen bara gult slem (magsyra) och idag kräkte han och de fanns lite matrester i kräket. Han är som vanligt pigg och busar och avföringen är bra. Vad kan enstaka kräkningar bero på? Han äter fortfarande allt skit han kommer åt som han hittar i trädgården, fågelbajs osv. Men blivit lite nojig när han fortfarande kräker till å från. Dock är de bara en gång per dag och ibland kan de gå 2-3 dagar emellan..
Vår valp började kräkas en gång per natt i några nätter, när jag googlade såg jag att det kunde vara att han fick för lite mat. Så ökade ransonen och han slutade kräkas.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
867
Senast: WildWilma
·
Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
1 521
Senast: Celinehenn
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 432
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 656
Senast: iNTOHiMO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka