Bukefalos 28 år!

S

_Sucy_

Cazmir har diarre... antagligen för vi byter foderstat... från hösilage till HÖ (nu är silaget slut :eek: :().
och Så bytte vi bort havrekrossen till havre.
Men igår hade han värdens diarre =( och idag samma sak.
Vad ska man göra?

:crazy: :( :eek:
 
Konstigt tycker alla brukar säga tvärtom!?!...att de får diarré när man byter från hö till hösilage.

Du kan inte blanda upp höet med fin fräsch halm?

A-fil eller Hälsofil kan funka bra...även krossade koltabletter i maten funkar bra.
 
man ska ju byta försiktigt även om det är ett vanligt foderbyte (tex ny leverans med hö).

Det finns bakteriebalans/mag-tarm-balans på Odal/granngården som brukar funka.
 
Vad var det jag sa.. :devil: Ni får helt enkelt åka och hämta mer silage, samt köpa mag-tarm medel(kraffts) och ge. Skrev detta till Cezzan igår.
 
Jag har använt Probimin, och det funkar toppen (å andra sidan har jag inte behövt använda andra liknande produkter, eftersom jag känner han som "har hand om" Probimin, så jag köper direkt ifrån honom..)
 

Liknande trådar

Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 257
Senast: Twihard
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 335
Senast: Ridinglady
·
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
918
Senast: Roheryn
·
  • Artikel
Dagbok Det ligger snö utanför. Allt jag tänkt göra ute har fått skjutas på tills det blir bättre väder. Det enda jag kan komma på att göra ute...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
8 644
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp