Diffus förändring på en lunga

Bara en obduktion kan ge svar vad det är för nåt man ser för förändringar.
Om katten game såna besvär och veterinär dömt det som metastaser så fanns det nog tyvärr inget att göra.
Vissa djurägare vill gå vidare med undersökningar för att ändå hamna tillbaka vid samma ruta, bara att då känner de sig mer redo för beslutet. Men då har också djuret gått igenom flera undersökningar som ev varit stressande.
Vad kan ge förtätningar i lungorna om det inte är metastaser? Lunginflammation? Min katt hade en mycket förstorad lymfknuta i magen. Vilka sjukdomar kan ge mycket förstorad lymfknuta? Det är två frågor som jag fortfarande tänker på.
 
Vad kan ge förtätningar i lungorna om det inte är metastaser? Lunginflammation? Min katt hade en mycket förstorad lymfknuta i magen. Vilka sjukdomar kan ge mycket förstorad lymfknuta? Det är två frågor som jag fortfarande tänker på.
Lunginflammation, astma kan ibland synas.
Att lymfknutor är påverkade kan bero på många saker. Allt från infektion till tumörer.
Bästa är att höra med veterinär.
 

Liknande trådar

Katthälsa Bengi (som är minst 13 men ev betydligt äldre, då han dök upp hos oss 2006 från typ ingenstans) har varit jättedålig en tid. Han har...
2
Svar
22
· Visningar
8 969
Senast: mollyphlox
·
Hundhälsa Hej! Ny i bukefalos och har sett en lång engagerande tråd om cancer i lymfan. MIn snart 13-åriga (i november) Siberian Husky har nu fått...
Svar
1
· Visningar
920
Senast: Modig_Korn
·
C
Övr. Katt Vilka problem jag har med mina lilla tiger kille, verkar aldrig få vara bra! I mitten på januari flyttade jag & min sambo till en...
Svar
2
· Visningar
1 221
Senast: cerrox
·
Övr. Katt Släppte ut katterna som vanligt i morse och dom kutade genast ner till stallet som vanligt, trots att det regnade så ville dom ut...
Svar
3
· Visningar
2 080

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp