Digitalfotobok

Haukur

Trådstartare
Ska på födelsedagskalas nästa helg till bruden som har allt. Hon har en svinskysst digital systemkamera (likadan som mig:angel: ) men är ärligt talat rätt kass på att utnyttja den. Tänkte därför köpa en bok om digitalfoto till present, men sen är jag lost. Någon som har nåt bra tips på en bra bok om digitalfoto (främst till system, inte kompakt)? Hon är vuxen men ändå nybörjare på foto så något enkelt men inte bara grunder för då behövs ju inte boken så länge... Helst på svenska.

Tipsa på!:D

Sv: Digitalfotobok

hum... finns en hel del som heter just digitalfoto som du kan söka på...
jag läser mest på nätet, forum och siter som moderskeppet.
söker man så hittar man.
men skall du ha en bok, så kolla vilka böcker som säljs av fotoaffärer... du brukar sållra lite....eller ring och fråga dem.

du kan ge bort ett presentkort på t.ex. en fotobok på nätet, där hon kan skicka in sina bilder och få dem i bokform hem....

Brukar finnas böcker som är just för den kameran man äger, jag har två sånna till min KM D7D, en himla bra start är det!

Annars en prenumeration på tidningen FOTO eller liknande?

Brukar finnas böcker som är just för den kameran man äger, jag har två sånna till min KM D7D, en himla bra start är det!
Men det blir väl mer som instruktionsboken?
Jag vill ha en bok som mer tar upp hur man komponerar bilder, vad man ska tänka på med ljusförhållanden, motivplacering men också teknisk info om olika objektiv, brännvidder osv. Vet att vi hade en vettig bok som lärobok när jag gick en fotokurs på gymnasiet, den var förvisso inte för digitala kameror men den var väldigt bra, självklart så minns jag ju inte alls vad den heter eller hur den såg ut.

Den är både och.... Både just för kameran hur man använder den på bäst sätt sen rent allmänt hur man fotar... vad man ska tänka på vid olika typer av foto osv....

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka