Digitalkamera som kan fota i serie

Victovie

Trådstartare
Var hittar man en digatalkamera som kan ta flera bilder i rad? Min andra digitalkamera har nu dött, går inte att få liv i den igen, så nu har jag bestämt mig för att försöka hitta en kamera som i första hand kan ta bilder i serier och även har hyfsad megapixelstyrka...
Några tips?! :bump: Är van vid att fota mkt så känns jättekonstigt att inte ha en fungerande kamera! :p

Sv: Digitalkamera som kan fota i serie

En Nikon D60 kanske? Eller D70,D80,D90 eller om du har massa pengar över kanske en D300? :D

Jag har en D60, den kan fota serier, o fort går det :) Skitkul när man har häst o de brallar i hagen och vid ridbilder. 10,2Mpx tror jag den har, men det är ju inte det som är det viktiga när man köper kamera! Det är hur bra den tar bilder, spelar ju ingen roll med många Mpx om kameran inte tar bra bilder...

typ alla digitalkameror kan ta seriebilder. du behöver inte ha någon svindyr systemkamera för det. dock blir ju bilderna givetvis bättre med systemkamera men jag tycker det räcker bra med en vanlig liten digitalkamera om man inte är oerhört intresserad av fotografering.

Visst e det systemkameror? :) Hade gärna köpt en systemkamera om jag haft råd, men får hålla mig till de billigare digitalkamerorna :p. Just det jag är ute efter, att kunna fånga ögonblicken i bocksprången, eller det fina ögonblicket i ridpasset (mkt större chans med serie!). Okej, intressant att höra om Mpx, trodde att antalet Mpx var lika med hur pass bra bilder kameran tog. :bump: finns ngt sätt att få grepp om hur bra kameran är förutom Mpx som man kan kolla på?

Okej, då har det skett en del sen jag köpte kamera sist =)!, för då var det skitsvårt att hitta digitalkamera som kunde ta serier. Har kollat mkt på internet, men änsålänge inte hittat någonstans där de skrivit med att kameran kan ta i serier (funderat på att köpa över internet)

hm det brukar stå... fast det står inte serie, utan nåt annat, sekvens kanske? och x/bilder pr minut. jag har nikon coolpix och den tar seriebilder.

Jag skulle rekommendera Canon Ixus 860 IS.

• Stor skarp 3,0" skärm
  • Tar ca 1,3 bilder/sek så länge minneskortet räcker
  • Bildstabilisering
  • Riktigt snabb på att starta (perfekt om ögonblicksbilder när hästen brallar i hagen dyker upp.)
  • Den startar på ca en halv sekund, och från start till fotad bild tar det inte mer än en sekund.

Fotat en del med den på pojkvännen har den och jag hade själv köpt en om jag hade haft råd. Rekommenderas varmt! :bow:

Edit; lägsta pris på prisjakt.nu är 2 245:-

Senast ändrad:

Okej! Hittade nu tillslut det på netonnet, sekvenstagning! Hur många bilder åt gången kan du ta? Många kan inte ta fler än 3 åt gången, och den snabbaste hitintills kan ta 2/sek (vilket är bra, men varför bara 3 åt gången?)

Nikon D2Hs är jäkligt snabb. En typisk sportkamera som ger sjysst bildresultat också. Inte alltför dyr, kolla begagnatmarknaden. Ganska stor att hantera dock.

Jag har en sådan här!
Den tycker jag är bra, och inte speciellt dyr heller :)

sony_cyber-shot_dsc-w85_1.jpg

TwiggyM och Ämelie: Tack så mkt för tipsen! :bow:

Någon som vet om "Burst Shooting Mode" är detsamma som sekvenstagning (serie)?

Min mobil kan ta bilder i serie :angel: inte för att de blir ngn vidare kvalité på dem, 2 megapixel kamera. Men de flesta digitalkameror borde väl kunna det?

Är osäker på hur många som egentligen kan det, har kollat på väldigt många olika kameror nu och det är många där det står "information saknas". Resten står det Ja, nej eller, om man har tur, hur många bilder/s den tar.

Tack så mkt för hjälpen allihopa! :D Har nu hittat och beställt en kamera! :banana:
Blev en Olympus mju 1040 Chilliröd! Var den som verkade passa bäst in på mina kriterier som jag sökte. Snabb, lätt, liten, sekvenstagning (14b/s), 10Mpx, IA(Intelligent Auto, ändrar inställningarna sj allt efter situationen), m.m. Hoppas nu verkligen att det blir bra!

Okej, tack för infon, var kan jag hitta det? *Nyfiken* Om där finns mer som inte specifiserats där jag läst hittils.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
751
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 687
Senast: Otherside
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
8 098
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 157
Senast: Sharpless
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31