Digitalkamera som kan fota i serie

Sv: Digitalkamera som kan fota i serie

Tack så hemskt mkt för det utförliga förklaringen! :bow: Känner mig med ens ett snäpp klokare :D. Då förstår jag bättre de tekniska specifikationerna om sekvenstagningarna!

Nikon D70, är det en kamera som man bör slå till på? Hur bra är den?

D70 är en gammal kamera. Köp då hellre en ny D40.

Vill du inte ha en system men ändå en "riktig" kamera så kan jag rekommendera Fujifilm Finepix. Hur mycket kan du tänka dig att betala för en kamera? Vill du även kunna filma?

Nackdelen med system är om du är mycket i stallet, är ju ingen kamera som man lätt sätter ner i fickan, och sen kan man få mindre trevligheter som sensordamm om man ofta har kameran i dammiga utrymmen.

Jag uppfattade det som att du mest fotar hästar och då kommer ju kameran ofta vara i stall, så jag skulle rekommendera en kompakt digital.
Lätt att ha med sig, och du slipper sensordamm.

Säger det igen, Canon Ixus 860 IS :angel:

Okej, tack! Jag gav sammanlagt ca 2'000 för Olympusen (1616, plus försäkring o frakt), och det är min gräns vad jag har råd till... Hittar man rätt kamera som ligger på 2'000 så överväger jag att köra o köpa i affär, slippa fraktkostnad osv. Nej film är inte viktigt, kommer jag inte att använda mig av.

Senast ändrad:

Mmm, du har helt rätt, alla bilder som kommer till att tas kommer till 99% vara hästbilder, mkt fläng i stall.
Haha, kameran är medskriven på listan! :D Bara det att den ligger över vad jag egentligen har råd med :(

*Puttar upp tråden*
IXUS 860 ligger högt på listan, men är i dyraste laget för min ekonomi... Önskar fler tips på kameror under 2'000 med sekvenstagning med bra kvalite på bilderna!

Jag har en Panasonic Lumix DMC-TZ5

Jag älskar den! =) Man kan välja både att den bara tar 3 bilder i serie eller i en oändlighet, alltså så länge du håller ner avtryckaren.

Ska försöka ladda upp några bilder jag tagit i oändlig avtryckare.

Dessvärre kostar kameran lite mer än 2000...

Senast ändrad:

Lite bilder nu då! Dessa är ifrån Falsterbo.

Detta är "bara" fyra bilder på rad då, men det går som sagt att ta bilder i en oändlighet! :p

Tack! Hoppas det också även om man känner sig väldigt skeptisk ibland...

Kan du inte gå till en butik som säljer kameror och be om råd. De borde ju veta bäst vilka som går att fota i serier och användningsområden.

Jo, det har jag :D De hade en del av märkena jag är intresserad av, dock inte alla, men av dem så rekommenderade de Canon IXUS 80 IS eller 85 IS.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
747
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 665
Senast: Otherside
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
8 015
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 137
Senast: Sharpless
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka