Digitalradio..?

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Idaidut
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 845
I

Idaidut

Hoppas någon kan hjälpa mig, relativt fort. Har hittat en jättefin radio till min sambo, som fyller år. Grejen är den att radion är dyr (Roberts Radio) och jag tvekar då jag inte vet hur utvecklingen går... Är den digitala radion på framfart eller kommer den analoga finnas kvar länge till? Radion är helt perfekt till min Skäggis ju... :(

Sv: Digitalradio..?

Köp INTE!

Det har beslutats att de digitala radiosändingarna i Sverige ska upphöra. Det var ett tag sedan jag läste det så det kanske redan är verklighet.

Anledningen var bristande intresse från lyssnarna, men jag tycker det är väldigt synd då radiosändingar i CD-kvalité verkligen vore på tiden i stället för taskiga FM-sändningar med brus..

EDIT: Jag kollade på SR's hemsida och där stod det inget om nedläggningen.. Vet inte vart jag kan ha läst det?

Hittade dock följande:

Var kan jag höra DAB-sändningarna?
I Stockholm, Göteborg och Malmö samt Luleå. Ungefär 35% av befolkningen nås av DAB-sändningarna.

Senast ändrad:
Sv: Digitalradio..?

Ah.. Jag glömde ju säga att radion är analog... Men då låter det lovande! :) I några länder i Europa har de DAB, men det kanske inte slår i Sverige då. Folk lyssnar kanske mest på Spotify o internetradio kanske...

Radion kostar dock 2500, är skitsnygg, men tänk om de får för sig att byta till DAB ändå. Hoppas det kommer nån liten manick som omvandlare...

Tack för svar! :)

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 255
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 577
Senast: Takire
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 581
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
1 050

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka