Dilemma...

Diabolical_Kitten

Trådstartare
Nu hoppas jag att hästen går lika bra imorgon som han gjorde idag, och isf köper jag nog Freeformen. Jag är till 90% säker på att jag vill ha den, men ska imorgon hur det går.
Men nu till det stora problemet...

Vilken färg ska jag ha? :p
Jag funderar på mörkbrunt, men jag har ju två svarta träns och mitt rbuna träns är nog lite för rött i färgen för att det ska matcha den mörkbruna FF:n.

Brun:
http://www.horseman.nl/Zadels/freeformbruin.JPG

Svart:
http://www.horseman.nl/Zadels/freeformzwart.JPG

Hästen:
http://i5.photobucket.com/albums/y169/Diabolical_Kitten/Nasse/104_0490.jpg

Sv: Dilemma...

Jag tror att pålle skulle vara dösnygg i brunt, men i så fall en ljusare brun färg. Av dom två skulle jag valt den svarta.

Här är en bild på den mörkbruna, och där ser den ju snygg ut.

lotta2.jpg

Men sen så vill jag ju inte heller få fula märken, svart är ju lättskött.

Jo.. Det är sant. Där ser den inte riktigt lika mörk ut heller. Har du nån bild på pålle i brunt träns? :)

Jag har oxå en sån där gul o jag säger "brunt, brunt, brunt och BRUNT" för guds skull :love: Skit i att du har svarta träns, billigare o köpa ett brunt träns som matchar sadlen än o matcha sadlen till tränsen :p Dessutom e brunt mycket snyggare på havreflingor :D

Hej,

Lite nyfiken vart du köpt din freeform? Har du provat några andra bomlösa? Har ju funderat på en Torison (Trekking) till Lukas och mitt diskbråck. Hoppas det kan bli av till våren...

~Ingrid

Den som finns på bild i min andra tråd är en demosadel från www.stallvra.com
De betala rfrakten till dig och du betalar frakten tillbaka, så det kostar bara 180:- att prova den. FF är den enda bomlösa jag har provat, men folk säger att ST är mer stabil, dock tycker jag att FF:n är precis som en bomsadel, bara att man ibland känner hästens muskler tydligt, men den är absolut inte sladdrig eller så.
Den är VÄLDIGT mjuk också, så har du problem med ryggen kan jag absolut tänka mig att den är bekväm.

Men jag gillar ju svart... ;) Därför är det ett sånt dilemma... Men han var faktiskt fruktansvärt söt i brunt... Kanske dags för förändring?

Jag ta en bild imorgon där han har hans bruna träns på sig, så får ni säger om han kan ha den mörkbruna. Kan nog hitta en mörkbrun sadel eller träns i en mörkare brun osm jag får ha med på kort så ni kan se hur han ser ut med det.

Folk undrar ju vad jag gör med alla kort :D Känns som att jag jämt fotar honom med all konstig utrustning jag köper och alla nya sadlar som handlas in :D

Bruuuuuunnnnttt! Själv har jag allt i svart men jag har ju en skimmel... Fuxar är snyggast i brunt! Vi har en underbart fin nordis-dam i stallet som är i ponnystorlek och fux med bläs och ljus, ljus man och svans och hon har brun utrustning och det är supersnyggt!

Förresten - kul att du tyckte om FF:en! Jag fick samma reaktion hos min häst när det gäller galoppen!

/Camilla

Eftersom du är så förtjust i svart skulle jag valt svart om jag vore du. Hästen passar bra i bägge färgerna tycker jag och föredrar du svart så ta det tycker jag!

Jag anser att svart är snyggast på såna hästar. Dessutom är det betydligt lättare att hitta svart än brun utrustning.

/Ynthe - som hysteriskt ångrar sitt bruna tränsköp. Det är ett h*vete att hitta tyglar i samma nyans... :smirk:

Usch och fy sjutton för svart utrustning :devil: :angel:

/från palle som växte upp med bruna manskaps- och Lewasadlar och olivgröna Parzivaler...:love:

Bilden på pållen din fuknade inte, kommer dock ihåg hur han ser ut :p
Jag tycker de är rätt lika i färgen? Alltså den bruna är så pass mörk ändå.Jag tror han hade varit finast i svart, smidgast med tanke på tränsen ;)

Den funkar för mig, så photobucket kanske hade sidan nere för underhåll eller nåt....

Jag har bestämt mig för att köpa den svarta ändå. Den blir lättare att matcha utrustning till, lättare att hitta träns och tyglar osv.

varför valde du just freeformen? de säljer bl a barefoot på vra också..tycker det är bra pris på brefoot, har två kompisar som har varsin, funderar på o låna en av dem o prova. Men man har ju hört lite på buke att folk verkar nöjda med sina ff..

Liknande trådar

Utrustning Ja, jag får väl inse att jag ridit i svarta färgskavande stigläder lite länge nu i min lite äldre Stubben Edelweiss NT deluxe. Nu när...
Svar
4
· Visningar
909
Senast: EZMK
·
Utrustning Hej. Ska köpa nya chaps imorgon. Har brun sadel. Bör jag köpa bruna chaps? Det jag tänker på är om någon varit med om att sadeln...
Svar
5
· Visningar
1 060
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Hej! Nu behöver jag eran hjälp! Jag har en unghäst som det är dags att välja färg på utrustningen då vi ska komma igång lite mer med...
Svar
7
· Visningar
1 362
Senast: Lillstrumpa
·
Utrustning Hej! Jag har ett litet i-landsproblem. Jag hittar inte en sadelgjord som jag vill ha. Har letat som tusan men hittar inte den perfekta...
Svar
2
· Visningar
2 123
Senast: pulkaskurk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka