Dilemmat fortsätter om häst som inte kan säljas enl.avtal

Hoppas detta ger dig en klarare blid på det hela (och ni andra med).

Jo en lite klarare bild får jag allt, men det var inte syftet med frågorna. Avsikten var att få dig att se klarare. Tänk även på de svar du undvek att skriva ner, kanske är de de viktigaste. Den här diskussionen handlar som du nog märkt inte om kontraktet utan dig själv och ditt förhållande till omvärden och då i synnerhet hästen och B. Egentligen kan du göra precis som du vill men vågar du? Och vill du?

Förslaget om psykolog var mycket klumpigt framfört men tanken är god. Kan du inte reda ut det här själv så behöver du någon att prata med, eller rättare sagt som kan lyssna, läsa mellan raderna och ställa de rätta frågorna, det kan lika gärna vara farmor eller bästa kompisen som en psykolog eller terapeut. Du kommer dock inte undan beslutet, för eller senare så kommer verkligheten i kapp.

Lycka till med ditt beslut
Helena
 
Jag menar inte alls att du är knäpp.
Men jag tycker att du har onaturligt svårt för att stå på dina egna ben och ta konsekvenserna av ett handlande.

Om det nu är så illa att du sover dåligt och mår allmänt psykiskt dåligt så kanske psykologhjälp vore just vad du behöver.
Du tycks ha dåligt samvete gentemot nästan ALLA i den här tvisten och klarar inte av att ta ett beslut.
Vore det inte bra om någon professionell hjälpte dig?
 
Alla har vi våra lik i gadroben, somliga är modiga nog att ta ut dem på vädring eller försöka ställa till med storstädning medan andra sopar sina bekymmer under mattan.
 
Hej igen,
Ni har alla gett mig någonting att fundera på, vilket var syftet med tråden.
Det tackar jag för, även om jag inte delar allas uppfattning om hur denna situation uppenbarar sig.
Det är hur som haver mkt nyttigt att få kritik såväl som stöd och uppmuntran.

Jag skulle kunna ge er ytterligre perspektiv på varför saker är som de är, men det gör att jag måste gå in på personliga delar och det vill jag inte göra här.
Jag väljer nu att ta en paus från detta för att i lugn och ro kunna komma fram till hur detta ska lösas.

Jag :bow: alla för ert angagemang och hoppas vi hörs i en roligare tråd med ett helt annat ämne.

Hälsningar
Hästen
 
Har läst alla inlägg

och tänker bara tillägga att hästen ju tack vare dig har fått ett betydligt längre liv än det kunnat bli om du inte tagit henne.
Tänk så i stället och lycka till i vad du beslutar dig för.

Jag har själv haft en inhysing i stallet som haft en liknande historia. Fodervärden mådde väldigt illa när ägaren vägrade ta tillbaka hästn och det slutade med att hästen gick till slakt.
 
Lycka till med vad du än beslutar!!
Det är ändå du som får ta det avgörande beslutet!

Ja vi syns i en trevligare tråd jag lovar och hoppas att du berättar slutet på detta!
 
Man behöver inte vara psykiskt sjuk eller knäpp för att gå till psykolog. Jag känner många människor som har gått/går i terapi och har viss egen erfarenhet av detta och jag tror att ytterst få personer uppfattar mig som psykiskt sjuk eller knäpp...

Anneli
 
Ush!!!
mår riktigt dåligt efter att ha läst detta inlägg. Förstår att du sitter i en svår situation att välja mellan att utvecklas och att göra sig av med en kompis är ju inte lätt precis. Hm önskade att man kunde hjälpa till :confused:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 296
Senast: WBanna
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 661
Senast: Hellhound
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 986
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 661
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp