Dimmans Edward godkänd i Hannover

Sv: Dimmans Edward godkänd i Hannover

Vilken fantastisk avelsframgång för Dimmans stuteri !
Tredje godkända sonen av samma kombination - då vet man vad man gör.
Håller tumme att även Electron (med annan pappa) blir godkänd så småningom !

åhhh grattis Helena!!!! Superkul att du har så fina hästar!!! :love:

Tack så mycket Circus och Messy.

Jag är så glad, det känns helt otroligt roligt, nästan overkligt.
Dimmans Edward är född 2009 e.Fredriksbergs Dizney RNF 98 u.Dimmans Elmia RNF 2092 ue.Silverlea Buckskin RNF 96. Här i Sverige finns två av hans helbröder godkända för avel: Dimmans Eros RNF 182 och Dimmans Elton RNF 198. Vilket sto Elmia är, tre godkända hingstar har hon nu lämnat på totalt sju föl. En son till Elmia f.2010 e.Jolly Roger RNF 109 skall visas för avelsvärdering här i Sverige i vår, och i Holland finns även en ännu ett hingstämne e.Miclas Activ RNF 100 u.Elmia.
Här hemma har vi kvar Elmia, nu 18 år, hennes döttrar Electra e.Frb.Dizney och Estancia f.2012 e.Miclas Activ, och tre "barnbarn" : Echo f.2011 och Electric Boy f.2012 (båda e.Miclas Activ u.Electra) och Decideria f.2012 e.Dimmans Eros u.Dimmans Denitha.

Kan du inte föda upp en häst-NF på 155 som jag kan sno ;-) gärna i samma fina färg ;-)

Grattis till framgångrik avel! Det imponerar alltid på mig, särskilt framgångsrika stolinjer! Oavsett ras. :bow:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Debatten har gått i het i Tyskland, om att kraven är för tuffa på de unga hingstarna. Nu har en arbetsgrupp i avelsförbundet DSP, den...
Svar
0
· Visningar
374
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hoppryttaren Erika Lickhammers uppfödning, 6-årige hingsten H.Zambaccio, har godkänts för avel i Zangersheide. "Han har varit min...
Svar
0
· Visningar
507
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter När Camilla Andersson visade sin hingst Cornus Z på bruksprovet 2015 blev det nej. Nu har hingstens hemmaförbund godkänt honom på...
Svar
0
· Visningar
398
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu har SWB meddelat poäng och omdömen på hingstarna som godkändes vid årets bruksprov. "Allt om bruksprovshingstarna" är uppdaterad med...
Svar
0
· Visningar
506
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka