Sv: din härligaste uteritt
Har haft många härliga ritter, men några som var underbara - fast inte så långa, var när jag red ut ensam med min häst på kvällen i ett tidigare stall. Det var massor med gnistrande pudersnö (ovanligt här), mörkt ute, men himlen var alldeles stjärnklar och fullmånen var framme, så hela landskapet färgades så där sagoaktigt blått

Red barbacka i overall och hästen hade så där underbart tjock och go vinterpäls. Allt helt stilla och det enda som hördes var hovtrampen i snön. Red genom en liten skogsväg och en bit längs några ängar där vi stannade och tittade på stjärnorna, sen vågade vi oss inte längre bort eftersom det fanns så mycket älgar i skogarna

.
Har även varit ute och ridit i skogen i mörkret, det är så mysigt...
De små kvällsturerna är nåt jag saknar nu när hästen står bland mer bebyggelse.
Andra skojiga turer har varit när jag fick prova flygande pass första gången, när jag red på Island, när jag fick rida en häst jag tyckte otroligt mycket om, när min häst äntligen klarade av att tölta ute osv. Finns massor...
Och jo, en ritt glömmer jag aldrig:
Det var andra gången jag satt på en islandshäst i hela mitt liv. Var 10 år tror jag och var på en turritt. Det var eftermiddag och jag red ett sto som hette Vindrós (tror hon var silverbrun). Första gången jag red en turritt hade jag inte vågat galoppera när de andra gjorde det, men den här gången vågade jag

. Och tyckte det var helt fantastiskt - hästarna for iväg i fyrsprång och jag minns att vi galopperade uppför en backe och det var solnedgång och himlen var alldeles rosa.
Sen skrittade vi in i en skog där dimman hängde mellan trädstammarna (älvorna dansade). Det var så fint tyckte jag och lite speciellt eftersom det var första gången jag galopperade på en islandshäst och dessutom hade jag aldrig ridit så fort förr

. Bara ridit ponny på ridskola innan.
Så det är något en liten tioåring inte glömmer i första taget

!
Oj, det blev mycket ser jag!