• Övr. Barn
  • Trådstartare Trådstartare Tingan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 2 132
Status
Stängd för vidare inlägg.
T

Tingan

Min dotter fyller i mitten av maj 7 år. :love:
Och jag har lovat henne att när hon börjar förskolan ska hon få ha ett riktigt barnkalas. Då ska hon bjuda alla i sin klass-19 st....
Men hon vill ha ett Disco!!
Hur gör man iordning till ett barndisco??? :confused:
Vad ska det vara för mat??
Bör det vara tårta på ett födelsedagsdisco eller ska man ha glass eller annat???
Nån som haft ett Disco för barn på 7 år??
Vill ju att det ska bli så Bra som möjligt för min sockertopp utan att det ska kosta skjortan oxå då....:

Sv: Disco

nja, tårta kan man väl ha. Men mer snacks och plockmat! Sen serpentiner i taket, ballonger med vakuum i, så de också sitter i taket. Sätt färgar papper för fönstren, blir coolt! :)
Får se om jag kommer på mer sen!

Skippa tårtan och ha glass med strössel och såser till och ev godis, många barn gillar inte tårta. Stora skålar med popcorn och chips, saft att dricka till, gör som YorkWann skrev med ballonger o dyl.Det är bra och ha lite lekar på lut för oftast vill de inte dansa så mycket i början men det är häftigare att ha disco än kalas fast de vill ofta ha det lite kalasaktigt med.

Många disco-kalas har vi haft:angel:

Man kan köpa en sådan där billig liten discolampa som snurrar runt med olika färger (kostar runt 100 lappen ), vi har sedan monterat den på ngn hylla så att den syns så mkt som möjligt.
Ljusslingor som man har runt jul funkar också bra som belysning i discot.

Du kan köpa vanliga färgade glödlampor och sätta i vanliga lampor.

Servera hamburgare eller korv.

Gör bål med ngn läsk, citronskivor och is.

Har du möjlighet så bränn ner cd-skivor med blandad musik som barnen gillar så behöver man inte hålla på och byta musik.

När vi har haft disco hemma så har vi haft själva discot i ett mörklagt rum utan "kalasgrejerna", sedan har ballongerna,serpentinerna varit i köket där dom ätit tårta osv när dom har dansat klart.

Min son hade disco till kalas här i januari. Han ville bjuda på hamburgare och så blev det. Alla barnen tyckte det var gott tror jag!

tack att någon mer reagerade, trodde nästan ett tag att jag blivit kemiskadad (går nv) som tyckte att det var Helium man ska ha i ballongerna om man vill ha dem i taket!

vaaa häftigt disco för en 7 åring :rofl: :rofl:

heja mamma heja mamma

:banana: :banana: :banana:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Min äldsta fyller 6 år till sommaren. Hittills har vi "bara" haft födelsedagskalasen för närmsta släkten, men det har ändå blivit mellan... 3 4 5
Svar
84
· Visningar
4 107
Senast: Kilauea
·
Övr. Barn Små barn små bekymmer, stora barn stora. Känns det som. Dottern går i åttan och umgås rätt intensivt med ett par killar och en... 7 8 9
Svar
163
· Visningar
9 624
Senast: Cambrie
·
Övr. Barn Jag håller på att bli knäpp av allt velande och tankar och funderingar fram och tillbaka 😅 Jag har idag ett barn på 1,5år. Jag lever... 2
Svar
26
· Visningar
2 419
Senast: MiniLi
·
Övr. Barn Då är tiden kommen för att önska skola till förskoleklass. I samhället vi bor finns 2 olika skolor med F-3 som man får önska mellan. Vi...
Svar
10
· Visningar
1 009
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka