Diskmaskinsproblem

Snuffsan

Trådstartare
Min 3 år gamla diskmaskin (Bosch, enkel modell) har fått krupp. Först vägrade den tömma ut helt, nu vill den inte spola av disken ordentligt. Jag tror fel i programkortet, låter det rätt?

Någon som haft ute reperatör för sånt och vad landade ni på ekonomiskt? Är det lönt eller är det dags att köpa ny? 3 år är ingenting tycker jag men vad vet jag?

Sv: Diskmaskinsproblem

Är du helt säker på att det inte är stopp nånstans eftersom den först inte ville tömma & nu inte vill spola rent?det var iaf så med min diskmaskin men det var först när propparna började gå när jag satte igång den som jag lät ngn kolla upp det hela.
Antar att du inte har ngn garanti kvar?
Bäst att du frågar vad de tror kan vara fel på en firma & fråga prisförslag, kostar det runt 1000lappen är det inte så farligt men om det börjar röra sig om summor där du kan få en ny maskin så är det ju onödigt att inte skaffa en ny.

Den tömmer när man startar och den tömmer under tiden, det är det där sista som den inte vill släppa ut. Nu senast vill den inte avsluta programmet.

Borde gå på garantin? Ring bosch och klaga. Dom vill ju knappast ha ryktet att deras maskiner pajjar efter 3 år.

Vi hade ut en reperatör till våran Cylinda diskmaskin, från cylinda och det kostade strax under 1000 kr, men då hade vi gjort rent allt vi kunde göra rent, så han behövde i principp bara nollställa eftersom det var det som var problemet när den hade fått stå och jobba för länge.

Mitt tips om maskinen inte vill tömma ur är att först torka under diskmaskinen för att se om det ligger vatten på bottenplattan, det är en säkerhets grej som gör att den ska sluta pumpa om det läcker och det blir vatten där. Sen kolla där vattnet rinner ut, om det är stopp i den slangen kan det oxå bli stopp i maskinen.

Varsågod, våran gamla diskmaskin hade en liten läcka som gjorde att man var tvungen att torka bottenplattan allt oftare, när man blev tvungen att göra det vid varje diskning tröttnade maken och åkte och köpte en ny diskmaskin... :angel: Jag tyckte att det verkade smartare att kolla om man kunde byta slang, men som sagt maken var less och vi hade råd... ;) Men ibörjan räckte det att torka varannan månad men så småningom var det oftare och oftare...

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 450
Senast: Edla
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
5 028
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
8 070
Senast: Calmiche
·
Skola & Jobb Jag förstår att kostnaden för att äga en bil beror på en massa saker som bränsleförbrukning, försäkring, skatt, årsmodell, hur långt jag... 2
Svar
29
· Visningar
5 945
Senast: Torktumlare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka