Diskmaskinspulver

Provat det med tabletter jag hade förr. De fastnar. Men hittade att Ica Basic har pulver. Får hitta närmsta Ica bara
Jag har haft både finish och ICAs beroende på vart jag handlat. Och inte märkt nån skillnad, så kan gå i god för att ICAs egna är bra 😊
Har bänkdiskmaskin så då känns pulver lättare på nåt sätt.
 
Jag har kört Oceans pulver. Det är drygt tycker jag, har smal maskin och det krävs lite pulver. En hink räcker i evigheter i mitt ensamhushåll. Trots att jag tycker jag kör en maskin om dan
 
Vi har fördisk dubbla fack. Jag har alltid lagt in en tablett i det ena facket. Vi har allt i ett tabletter blir det fel?
 
Var lägger man pulver och hur mycket? Är bara med diskmaskin sedan ett år och kan faktiskt inget, knappt hur den fungerar... :o Lägger in en tablett i facket och trycker på start, typ.
 
O on! De får inte sluta med Finish pulver! :jawdrop:
Köpte en påse i förrgår men får väl köpa på mig några till om detta är sant.
 
Jag har kört Oceans pulver. Det är drygt tycker jag, har smal maskin och det krävs lite pulver. En hink räcker i evigheter i mitt ensamhushåll. Trots att jag tycker jag kör en maskin om dan
Jag kan inte säga något om maskindiskmedlet, men delar din erfarenhet av pulver-tvättmedel från Ocean. Det är drygt och ska prisjämföras efter hur mycket som faktiskt går åt, inte bara mellan paket med samma mängd i. Bra och prisvärt.
 
Nu har jag googlat som en tok och hittar inget om att Finish som pulver ska upphöra :confused:
Någonstans borde information om detta finnas.
 
Jag kan inte säga något om maskindiskmedlet, men delar din erfarenhet av pulver-tvättmedel från Ocean. Det är drygt och ska prisjämföras efter hur mycket som faktiskt går åt, inte bara mellan paket med samma mängd i. Bra och prisvärt.
Ocean tvättmedel. En hink/påse räcker runt ett år hos mig. Trots att jag jobbar ute och har hund. Därmed rätt mkt smutskläder.
Rent blir det!
 
Var lägger man pulver och hur mycket? Är bara med diskmaskin sedan ett år och kan faktiskt inget, knappt hur den fungerar... :o Lägger in en tablett i facket och trycker på start, typ.
Du kan hälla pulver rakt in i maskinen eller i facket med lucka. Pulver doseras snålt så facket är abslut tillräckligt stort
 
Var lägger man pulver och hur mycket? Är bara med diskmaskin sedan ett år och kan faktiskt inget, knappt hur den fungerar... :o Lägger in en tablett i facket och trycker på start, typ.
Jag har haft 4 st maskiner de har alla haft en liten lucka i dörren där man lägger den.
 
För mig - absolut! Jag har ju en smalmaskin och tabletterna är doserade efter fullstor. Så det blir onödigt mycket medel i en tablett.
Jag köper mitt Ocean på Granngården.
Jag har en fullstor, tror jag. Då kanske det inte blir billigare? Tycker det är onödigt dyrt med maskindiskmedel...
 
Jag har en fullstor, tror jag. Då kanske det inte blir billigare? Tycker det är onödigt dyrt med maskindiskmedel...
Ja det är dyrt.
Ocean säljs i 2,9 kg hink och enligt dem ska det räcka till 195 diskningar. Antar att andra medel har ungefär samma dosering.
Du får jämföra med tabletter och hur många det är i en förpackning.
Jag gillar ocean för att det är fosfatfritt och miljömärkt.
 
På hemsidan under ”alla produkter” finns det inte omnämnt alls 🥲
https://www.finishinfo.se/produkter/diskmedel/

Här finns pulvret med! Det är första produkten.

Vad har du varit på för sida?

Jag frågar igen, varifrån kom infon? Om en butiksanställd hävdar "att produkten upphör", så kan det lika gärna betyda att just den butiken/butikskedjan inte längre kan beställa, som att tillverkaren slutar tillverka...
 
Då är det egentligen mer ekonomiskt att köpa pulver än tabletter?
Ja! Det är mycket billigare med pulver.
Och Finish pulver är "näst bäst i test" vad avser diskeffekt av olika slag, även i konkurrens med premium disktabletter...

De billiga disktabletterna har genomgående rätt dålig diskeffekt.

Att diska en normaldisk i en 12-kuverts diskmaskin med Finish pulver kostar enligt Råd & Rön ca 0,54 öre (2023)

Samma disk med billig tablett ca 1,50-2,00 kr. Med de dyraste "premiumtabletterna" kostar det över 3,00 kronor per disk. (2023)
 

Liknande trådar

Hemmet Vi har fått problem med vår diskmaskin och jag känner mig lite okunnig😅 1. För ett tag sedan fick vi felkod för att filtrena behövde...
2
Svar
21
· Visningar
1 716
Senast: MiniLi
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 750
Senast: Snurrfian
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 631
Senast: LovingLife
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 386

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp