Dispans...

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare Mos410
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 031
M

Mos410

Jag har ett varmblod på 9 år och förhoppningsvis kommer vi köpa en sadel nu till sommaren.
Men det är så att vi kommer ha bomlös sadel och rider alltid bettlöst. Han går jätte bra på detta. Dock undrar jag om man blir medlem på en ridskola, tror ni att det finns möjlighet att få vara med på en klubbtävling någon gång, bara för att prova? även om vi inte har bomsadel eller bett?
Om man pratar med ridskolechefen. eller är det total stop mot sådant?
Har tävlar på ridskola en gång när jag va 7 år, det är alltså 11 år sedan jag tävlade så jag är inte så insatt:o

Jag och Peewee: (grymt dålig bild jag vet:o :crazy: )
19657413.jpg

Sv: Dispans...

Om det bara gäller en klubbtävling så borde det ju gå bra. Det är ju bara att prova prata med den som är ansvarig för tävlingen och se vad som händer. Får du inte vara med och tävla mot alla andra så kanske du får rida utom tävlan bara för att få en bedomning istället. Lycka till! :)

Sv: Dispans...

Om det bara gäller en klubbtävling så borde det ju gå bra. Det är ju bara att prova prata med den som är ansvarig för tävlingen och se vad som händer. Får du inte vara med och tävla mot alla andra så kanske du får rida utom tävlan bara för att få en bedomning istället. Lycka till! :)

Ja just det rida utom tävlan,,,jag ska nog sticka upp till ridskolan och prata med dom om det finns en möjlighet :D tack för svaret ;)

20920351.jpg

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! Natten till igår fick min ena häst tas bort akut pga troligtvis akut tarmvred. Är i chock & kan inte sluta gråta. Det hela... 2
Svar
21
· Visningar
5 618
Hästhantering Hej på er! Som ny medlem är det här mitt första inlägg och jag hoppas att ni som är kunniga kan komma med goda råd, tankar och åsikter... 2
Svar
30
· Visningar
4 230
Senast: Jakobine
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
2 077
Senast: NotlikeI
·
Hästhantering Hejsan! För lite mer än 1 vecka sen så hämtade jag hem ett varmblod på 11 år :).En dam på 165 cm och som tävlat på travet tills 2009 då...
Svar
6
· Visningar
1 384
Senast: Yrja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka