Hur hanterar man denna chock/sorg? Akut avlivning

Ni var i en enormt jobbig situation för alla inblandade parter. Efter bästa förmåga försökte ni reda ut situationen. Och den enda utväg som var öppen för er där och då tog ni.

Mer än så kan man inte göra. I den bästa av världar kommer en tid när ni får minnas den fine hästen som han var på riktigt och vara glada över att han fanns i ert liv (om än kort. Men varje ögonblick med en fin vän är en skatt)
 
Usch så hemskt jobbigt för dig :heart. Att du inte var förberedd på bultning som avlivningsmetod förstår jag förvårar det hela ytterligare. Men kom ihåg att han dog SNABBT! och det är det allra viktigaste i det läget. Medicinsk avlivning säger du att du hade önskat och det enda som går lika fort är somulose; det ger hästen hjärtstopp så den dör i princip EXAKT lika snabbt som vid bultning. Med tanke på att det är med veterinärens liv som insats att använda det, går inte alla med på det. Inget konstigt i sig såklart. Något gammalt medel som hade gjort att hästen långsamt lägger sig och somnar in är djurplågeri ärligt talat, det kan inte gå till på samma vis som med hund och katt, så är det tyvärr bara.

Ta hand om dig och din andra häst nu, ni behöver varandra efter att ha förlorat en älskad vän :heart.
 

Liknande trådar

Hästvård Har en unghäst som är 4. Varit väldigt bunden till sin mamma trots att han tex varit iväg på lösdrift/bete ett år osv. Nu var det dags...
Svar
11
· Visningar
1 431
Senast: Roheryn
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 118
Senast: Twihard
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 074
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
726
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp